شناسه خبر:62888
1401/9/2 08:29:15

سپهرغرب، گروه خبر: رانش روستای تلخاب از توابع بخش هندمینی شهرستان بدره با احداث سد سیمره آغاز و ترک‌خوردگی به ویژگی مشترک منازل اهالی تبدیل شد.

موضوعی که استاندار ایلام در سفر خردادماه خود به شهرستان بدره بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر آن با قید فوریت تأکید کرد و کارشناسان نیز اعلام کردند که حداقل باید تا زمان ساخت روستا در سایت جدید 47 خانوار را جابجا کرد و در منازل جدید سکنی داد.
بخشدار هندمینی، در این باره اظهار کرد: خانوارهایی که مایل باشند در مناطق شهری روستایی شهرستان اسکان داده شوند تا اسکان دائم می‌توانند با هماهنگی با مدیریت سد قرارداد اجاره را منعقد کنند و نماینده سد هزینه‌ها را پرداخت خواهد شد.
مهدی حیاتی با بیان اینکه روزانه برای هفت تا هشت نفر قرارداد منعقد می‌شود، گفت: تلاش ما این است که محل اسکان دائمی این روستا مشخص و معادل ساختمان‌های موجود اهالی ساخت و ساز انجام شود، گفت: بعد از مشخص شدن زمین ساخت و ساز در سایت جدید روستا آغاز خواهد شد.
این روستا دارای 220 خانوار است که طبق بررسی‌های اولیه 47 خانوار تحت تأثیر رانش قرار گرفته است و مساحت محل رانش روستا بیش از یک هکتار است.

شناسه خبر 62888