شناسه خبر:62983
1401/9/5 09:05:25
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی مطرح کرد:

تحقق 54 درصدی تعهد اشتغال در استان مرکزی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به تحقق 54 درصدی تعهد اشتغال در استان، گفت: 13 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

جمشید امیدی در حاشیه نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی اشتغال استان و شهرستان خنداب گزارشی از روند تخصیص تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف ارائه کرد و یادآور شد: سهم استان مرکزی در ایجاد اشتغال امسال 23 هزار و 800 نفر است.
وی اضافه کرد: با ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید از ابتدای امسال، تاکنون 54 درصد تعهد استان مرکزی در بحث اشتغال‌زایی محقق شده است.
   گلایه تولیدکنندگان نسبت به ضمانت‌های بانکی
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در این نشست سهم تسهیلات اشتغال که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و اقداماتی که بانک‌ها و دستگاه‌ها انجام داده‌اند، بررسی شد.
آصفری افزود: گزارشی را که دبیرخانه شورای اشتغال استان ارائه کرد، رضایت‌بخش نیست و بانک‌های عامل متأسفانه به تعهدات خود عمل نکردند و تولیدکننده‌ها نسبت به ضمانت‌های بانکی گلایه دارند.
   ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای تحقق تعهد اشتغال
میرزاخانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی که متولی ایجاد اشتغال هستند باید تا پایان سال پاسخگوی دولت در میزان سهم اشتغال مربوطه باشند.
بررسی مشکلات 19 واحد صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل مستقر در شهرک صنعتی، رفع موانع تولید، اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی، اجرای طرح‌های کشاورزی، بررسی میزان جذب تسهیلات اشتغال‌زایی، توزیع عادلانه و استقرار صنایع در بخش‌های مختلف شهرستان، از موضوعاتی بود که درباره آن تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

شناسه خبر 62983