شناسه خبر:63131
1401/9/8 11:07:47

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه ایجاد اشتغال و رونق تولید را یکی از اولویت‌های اصلی استان دانست و گفت: در این راستا طرح توسعه شرکت ایران‌خودرو و تکمیل واحدهای بیواتانول (سوخت سبز) و بیوایمپلنت (تولید بافت‌های بدن انسان) کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

«بهمن امیری‌مقدم» یکشنبه‌شب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری افزود: طی ماه‌های اخیر چندین نهاد بزرگ اقتصادی، صنعتی و معدنی کشور برای تکمیل و یا اجرای پروژه‌های جدید به استان آمده‌اند و کرمانشاه به میزبان دائمی سرمایه‌گذاران بزرگ و هلدینگ‌ها تبدیل شده است.

وی گفت: طی ماه‌های اخیر مدیران مجموعه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مهمی مانند اتکا، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ایمیدرو، سازمان بورس و سایر شرکت‌ها به استان آمده‌اند و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای صورت‌گرفته به‌زودی وارد مرحله اجرایی می‌شوند.

این مقام مسئول توضیح داد: روز یکشنبه هم میزبان رئیس سازمان ایدرو بودیم و به‌زودی توافقات صورت‌گرفته پیرامون طرح توسعه ایران‌خودرو و تکمیل واحدهای بیواتانول و بیوایمپلنت اجرایی می‌شود.

امیری‌مقدم افزود: اخیراً نیز برای نخستین‌بار در کشور کرمانشاه میزبان همایش تأمین مالی غرب کشور بود و بسیاری از مدیران بورس و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به کرمانشاه آمدند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در حوزه صنعتی نیز با کار و تلاش صورت‌گرفته، 19 واحد راکد دوباره احیا شده و به چرخه تولید برگشته است.

وی به برنامه‌های بازدید روز یکشنبه از واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از پروژه بیواتانول (سوخت سبز) داشتیم، رئیس سازمان ایدرو عنوان کرد که این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه عنوان کرد: اجرای طرح توسعه ایران‌خودرو و راه‌اندازی شیفت سوم این کارخانه از مطالبات مردم است و انتظار داریم این طرح به‌زودی اجرایی شود.

وی افزود: متأسفانه روند اجرای طرح بیوایمپلنت بسیار طولانی شده است، اما با تلاش وزارتخانه و حل مشکلات سهامداران، این پروژه بهار 1402 به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه در ادامه از بهره‌برداری شرکت «دانش‌بافت البرز» مجموعه دانش‌بنیان تولیدکننده بافت‌های بدن انسان (بیوایمپلنت) تا پایان بهار 1402 خبر داد و گفت: برای ساخت فاز نخست این پروژه حدود 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

امیری‌مقدم گفت: شرکت «دانش‌بافت البرز» در فاز نخست (زرد) بیوایمپلنت‌های استخوانی، قلبی عروقی و تاندون لیگامان تولید می‌کند که این تولیدات در صنعت پزشکی و درمانی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ساختمان مجموعه به‌طور کامل ساخته و تجهیزات کامل آن نصب شده و نیروهای متخصص آن آماده به کار هستند، افزود: پروژه کامل بیوایمپلنت برای 60 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: براساس مصوبه سفر رئیس‌جمهور، شرکت‌های وابسته به دولت مانند ایمیدرو و ایدرو مکلف به اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در 14 شهرستان هستند و وزارت صمت باید در راستای اجرای این مصوبه اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید پروژه‌های برزمین‌مانده را احیا کنیم، از برگزاری جلسه با وزیر نفت در آینده نزدیک به‌منظور به نتیجه رسیدن پروژه پتروپالایش آناهیتا کرمانشاه خبر داد.

شناسه خبر 63131