شناسه خبر:63628
1401/9/21 08:55:04

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: توانمندسازی 12 هزار زن سرپرست خانواده با همکاری هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب طرح یاس انجام می‌شود.

حسین کولیوند شنبه‌شب در آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلب و پاسداشت نیم‌قرن خدمت بی‌منت هادی قروی، افزود: طرح یاران آسیب‌ستیز (یاس) با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) درحال انجام است و هلال‌احمر این افراد را در قالب داوطلب هلال‌احمر، حمایت و توانمند می‌کند.
وی افزود: در این راستا زمینه راه‌اندازی کسب‌وکارهای خُرد برای این قشر در محل سکونتشان فراهم می‌شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: 12 هزار زن سرپرست خانوار شناسایی شدند که این زنان در حوزه تهیه مواد اولیه، بازاریابی، تولید و فروش فعالیت دارند.
کولیوند گفت: جمعیت هلال‌احمر علاوه‌بر امدادرسانی در بحران‌ها، در عرصه‌های اجتماعی نیز تکالیفی برعهده دارد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: اقدامات تیم سحر در جریان ریزش متروپل و همدردی با خانواده متوفیان، در کنار انتقال صادقانه اخبار این حادثه به خانواده‌های آسیب‌دیدگان، موجب ناکامی منافقان برای بهره‌برداری و سوء استفاده از این حادثه شد.
کولیوند اظهار کرد: طرح توانمند کردن دو هزار و 20 خانوار محروم و تهیدست ساکن در محلات کم‌برخوردار تحت عنوان (2020) درحال انجام است.
وی دستگیری محرومان، آزادسازی زندانیان با کمک داوطلبان و خیران و خدمت به بیماران نیازمند در منزل را از دیگر اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر دانست.
کولیوند گفت: هلال‌احمر یک سازمان، نهاد و وزارتخانه نیست، بلکه جمعیتی است که همه مردم، احزاب و گروه‌ها را در بطن خود جای داده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: بیش از دو میلیون داوطلب با این مجموعه همکاری دارند که 140 هزار از داوطلبان را افراد نخبه تشکیل می‌دهند.
وی بیان کرد: خانه هلال در مدارس، مساجد و محله‌ها برای آموزش امداد و نجات، اخلاق و رفتار امدادی و تبیین ارزش‌های دینی راه‌اندازی شده است.
استاندار همدان نیز گفت: جمعیت هلال‌احمر در راستای منویات رهبر معظم انقلاب «پیشگامان پیشرفت عدالت» را با بهره‌گیری از ظرفیت نونهالان و نوجوانان راه‌اندازی کند.
علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: در جامعه کنونی به‌ویژه در این روزها دشمنان، منافقان کوردل، معاندان، سلطنت‌طلب‌ها و بدخواهان نظام به دنبال ایجاد فاصله بین طبقات و اقشار مختلف هستند که هلال‌احمر می‌تواند این فاصله‌ها را کم کند.
وی اضافه کرد: این طیف سنی که دل در گرو انقلاب، نظام، اعتقادات و ارزش‌های اسلامی دارند، باید با پیوستن به جرگه داوطلبان این جمعیت اقدامات رذیلانه دشمنان را خنثی کنند.
بالاترین مقام اجرایی استان همدان گفت: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بی‌توجه به زبان، قومیت، دین و زبان افراد به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی اضافه کرد: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بی‌اجرومزد و منت برای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان تلاش کرده و در همه عرصه‌ها حضور فعال دارند.
استاندار همدان گفت: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در جریان دفاع مقدس، بحران سیل، زلزله و حتی در جریان شیوع کرونا حاضر شده و جانانه خدمت کردند.
قاسمی‌فرزاد یادآوری کرد: به دنبال بروز بحران آب در شهر همدان، حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر جزء نخستین کسانی بود که پیشگام از مسئولان ذی‌رربط در همدان حضور یافت.
وی نتیجه حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر در استان همدان را اهدای یک میلیون بطری و 20 هزار کلمن آب دانست و افزود: تحویل بطری‌های آب اهدایی در کمتر از دو روز، کمک‌حال همدان برای مدیریت بحران آب در زمان آب‌رسانی سیار با تانکر در محلات بود.
قاسمی‌فرزاد از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خواست پایه‌گذار بنیان‌های خوب دراین‌باره باشند و گفت: اقدامات انسان‌دوستانه، اساس فرهنگ دینی و اعتقادی ما می‌شود.
وی با پاسداشت نیم‌قرن خدمت صادقانه هادی قروی از داوطلبان هلال‌احمر، افزود: این شخصیت 50 سال از عمر خود را در راه خدمت‌رسانی به مردم گذاشت که امیدوارم دیگر داوطلبان نیز در این مسیر گام بردارند.
آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلب و پاسداشت نیم‌قرن خدمت بی‌منت هادی غروی شنبه‌شب در استانداری همدان برگزار شد.
هادی غروی مدرس ارشد هلال‌احمر کشور و دارنده عنوان پرستار نمونه بین‌المللی و برنده جایزه فلورانس نایتینگل است.

شناسه خبر 63628