شناسه خبر:63638
1401/9/21 09:11:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: نرخ بیکاری در این استان بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پاییز امسال به 6.6 درصد رسیده است.

نورالدین الیاسی روز یکشنبه اظهار کرده: منبع رسمی اعلام نرخ بیکاری مرکز ملی آمار ایران است که بر اساس گردآوری داده‌های آماری از سراسر کشور آن را اعلام می‌کند.
وی افزود: اشتغالی که در سامانه ملی رصد ثبت می‌شود تحت نظر مرکز پایش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور بیان می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: شورای عالی اشتغال با هدف دستیابی و اجرای مصوبات نسبت به ثبت اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی اقدام می‌کند.
الیاسی تأکید کرد: میزان اشتغال اعلام‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل از محل‌های تبصره 18، 16، اشتغال روستایی، عشایری و مشاغل خانگی است.
وی اضافه کرد: راستی‌آزمایی و صحت‌سنجی آمارهای بیان‌شده در خصوص اشتغال به سه شکل تلفنی، پیامکی و میدانی صورت می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مهم‌ترین مزیتی که در دولت سیزدهم برای بیان آمارهای اشتغال وجود دارد، بررسی دقیق و میدانی آمارهای اعلامی است، به‌طوری که دولت خود را در معرض قضاوت قرار داده و به‌طور مستمر میزان صحت داده‌های آماری به‌ویژه در حوزه اشتغال مورد رصد قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 63638