شناسه خبر:63674
1401/9/22 08:54:26
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

مشاغل مزاحم مردم پلمب می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: کسب‌وکارهای فعال در فضاهای مسکونی درصورت اعتراض همسایگان و یا ایجاد اختلال در تردد، با اقدام قانونی شهرداری و کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها رفع مزاحمت و حتی پلمپ می‌شود.

حجت‌الاسلام «ناصر صفری‌افلاکی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ به‌طور شفاف با اعلام به تمام دستگاه‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف و کسبه در راستای حفظ حقوق عامه، با هرگونه مشاغل ایجادکننده مزاحمت برای مردم و شهروندان برخورد می‌کند.
وی واقع شدن برخی مشاغل در کاربری مسکونی و یا صدور مجوز برای کارگاه، مدرسه، شرکت و سایر کسب‌وکارها در محیط‌های مسکونی را از مصادیق ایجاد مزاحمت برای مردم و شهروندان دانست.
صفری‌افلاکی خطاب به اصناف، کسبه و مراجع ذی‌صلاح صادرکننده مجوز کسب‌وکار، تأکید کرد: کمیسیون بند 20 در این راستا با کسی تعارف و ملاحظه ندارد، در برخی از موارد مسئولان متولی با صدور مجوز مدارس غیر انتفاعی در معابر مسکونی موجب ناراحتی و گلایه همسایگان می‌شوند.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: مشکل ترافیکی سطح شهر به‌دلیل کسب مجوز برخی مدارس غیر انتفاعی در کاربری‌های مسکونی و مناطق کلیدی و پُرتردد است.

شناسه خبر 63674