شناسه خبر:63689
1401/9/22 09:15:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: 550 میلیارد ریال از محل سه درصد اعتبارات نفت به این استان ابلاغ می‌شود.

امین دوست‌محمدی روز دوشنبه اظهار کرد: طی رایزنی‌های انجام گرفته با معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه مقرر شد طی چند روز آینده این مبلغ به استان ایلام ابلاغ شود.
وی افزود: سه هزار و 460 میلیارد ریال سهم ایلام از محل درآمدهای نفتی است که تاکنون 12 درصد آن محقق شده و با ابلاغ این رقم جهش قابل ملاحظه ای در تخصیص اعتبارات از محل درآمد نفت در استان ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام با اشاره به بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از برج هنر شهر ایلام ادامه داد: این پروژه در اعتبارات محرومیت‌زدایی تعریف شده است که برای تسریع در تکمیل این پروژه علاوه بر تخصیص اعتبارات دولتی، از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره‌گیری شود.
دوست‌محمدی یادآور شد: شرایط اشتغال‌زایی برای تعدادی از افراد جویای شغل توسط بخش خصوصی و افزایش اعمال حاکمیت دولت در استان در صورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه مهم فرهنگی رخ خواهد داد.
وی در خصوص احداث ساختمان جدید سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان نیز تأکید کرد: طبق تاکید معاون سازمان برنامه و بودجه مقرر شد از محل فروش اموال منقول و غیر منقول نسبت به تکمیل و بهره‌برداری این پروژه در اسرع وقت اقدام شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اشاره به بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از زیرساخت‌های حوزه اربعین به‌ویژه تونل‌های شماره یک و دو مسیر ایلام- مهران و پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان نیز گفت: مکانیسم تخصیص اعتبارات برای این پروژه‌ها با درخواست مجوز ماده 56 برای تسهیلات بانکی تزریق شد.

شناسه خبر 63689