شناسه خبر:63734
1401/9/23 09:05:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: شش هزار و 553 مشترک در استان از مزایای فناوری FTTH به‌عنوان آخرین خدمت مخابراتی در بستر تلفن ثابت و دیتا FTTH بهره‌مند هستند.

آزاد حکمت ضمن تشریح برنامه‌ها و اقدامات تدوین‌شده برای توسعه تلفن ثابت در استان اظهار کرد: توسعه شبکه تلفن ثابت بر بستر کابل نوری و اتصال مناطق جدید الحداث بر اساس شرایط و استانداردهای شرکت مخابرات به شبکه فیبر نوری تحت عنوان FTTH از راهبردهای‌ منطقه است.
وی افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از نقاط مختلف استان مجهز به این فناوری بر بستر فیبر نوری هستند که تحقق اهداف این شاخص در استان، بیانگر بیلان کاری و موفقیت مخابرات منطقه در این حوزه است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه فناوری FTTH به‌عنوان آخرین خدمت مخابراتی در بستر تلفن ثابت و دیتا طی چند سال اخیر در سطح استان به مشتریان ارائه می‌شود، عنوان کرد: مشتریان با بهره‌گیری ازFTTH می‌تواند چندین خط تلفن تحت مالکیت خود را در یک منزل مسکونی داشته باشند.
حکمت، در خصوص ارائه سرویس FTTH به مشتریان و متقاضیان واجد شرایط در سطح استان اضافه کرد: تلاش داریم در نقاط جدیدی که زیرساخت تلفن ثابت نصب و راه اندازی می‌شود طبق راهبردهای مدنظر شرکت مخابرات ایران، نسبت به ایجاد زیر ساخت FTTH اقدام کنیم.
وی تعداد مشتریان FTTH در استان را 6 هزار و 553 مورد اعلام کرد.
وی با اشاره به هزینه‌های نگهداری جدید خطوط تلفن ثابت و همچنین استقبال مردم از این محصول مخابراتی افزود: مخابرات منطقه به‌منظور تسریع در واگذاری امتیاز خطوط تلفن ثابت برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده را در نظر گرفته است که نسبت به اجرای آن‌ها اقدام کرده است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان، با بیان اینکه همکاری و تعامل مشتریان در پرداخت به موقع قبوض تلفن ثابت می‌تواند مخابرات را در رسیدن به اهداف و تحقق زودهنگام برنامه‌های تدوین‌شده یاری رساند یادآور شد: همکاران منطقه برای ارائه خدمات مبتنی بر تلفن ثابت و سرویس‌های وابسته به آن با بالاترین کیفیت به مشتریان، هیچ تلاشی را دریغ نمی‌کنند.

شناسه خبر 63734