شناسه خبر:63741
1401/9/23 09:15:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: 380 میلیارد ریال اعتبار امسال برای هدایت آب‌های سطحی شهر اراک هزینه شد.

«عباس خسروانی» روز سه‌شنبه، اظهارکرد: طرح مطالعاتی بازنگری و به روز رسانی شبکه جمع‌آوری، هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌های شهری امسال در بودجه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
خسروانی ادامه داد: همچنین طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال تصویب و اجرای آن آغاز شده است و طرح هدایت این آب‌ها نیز با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی گفت: می‌توان با ایجاد زیرساخت‌ها، آب‌های سطحی را که در اراک به یک معضل تبدیل شده به فرصت تبدیل کنیم و برای نیازمندی‌های شهری از آن بهره‌گیری کنیم.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌های مهم شورای اسلامی و شهرداری اراک، احداث کانال بتنی در راستای دفع آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال است که بخش قابل توجهی از آن رو به اتمام است.
خسروانی یادآور شد: شورای اسلامی شهر برای لایروبی قنوات سطح شهر نیز 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که این طرح نیز در حال اجرا است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک در ادامه گفت: از دیگر اقدامات بزرگ شورای اسلامی و شهرداری در راستای مدیریت آب در شهر اراک خرید سهمیه پساب و لوله گذاری برای انتقال آب تصفیه شده به فضای سبز اراک است که در این راستا 150 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که اقدامات اولیه انجام و بخشی از لوله‌گذاری نیز به اتمام رسیده است.
خسروانی خاطرنشان کرد: عواملی چون کاهش نزولات جوی و بحران کم آبی باعث فرسایش خاک، ریزگردها، فرونشست زمین و در نهایت کاهش کیفیت زیست پذیری اراک خواهد شد و مکلف هستیم تا نسبت به مقوله حکمرانی آب حساس باشیم و به برخی از تکالیف خود در این زمینه عمل کنیم زیرا زنگ خطر کم آبی برای ما به صدا درآمده است.
وی یکی دیگر از برنامه‌های اولویت دار شورای ششم در سال آینده را حرکت به سمت آبیاری مکانیزه فضای سبز شهر عنوان کرد و گفت: اکنون الگوی آبیاری، قابل قبول نیست و باعث هدر رفت منابع آبی می‌شود که در این راستا ایجاد پارک‌های جدیدی از سوی شورای اسلامی شهر هدفگذاری شده که منجر به افزایش سرانه فضای سبز خواهد شد.

شناسه خبر 63741