شناسه خبر:63745
1401/9/23 09:19:21

سپهرغرب، گروه خبر: معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: عملیات مرمتی سرای کتابفروش‌ها در بازار تاریخی اراک باهدف حفظ و نگهداری این مجموعه تاریخی ارزشمند به پایان رسید.

«حسین محمودی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 900 میلیون ریال اعتبار برای مرمت اضطراری در این سرای قدیمی بازار تاریخی اراک هزینه شده است.
وی، عملیات مرمتی در این سرا را شامل جمع آوری کلی در انتهای سرا و کف بالکن و نیز عملیات مرمت و چیدمان کف دوباره سرا، عنوان کرد که تمامی مراحل با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی اجرایی شده است.
معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: روند حفاظت و مرمت به صورت مستمر است و مرمت بازار تاریخی اراک با توجه به آسیب وارده در دستور کار قرار دارد.
محمودی افزود: این مجموعه تاریخی در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است که با مشارکت شهرداری و کسبه و با تامین اعتبار روند مرمت در سال جاری ادامه دارد.
وی اظهار داشت: اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان مرکزی با مشارکت شهرداری اراک اقدام به مرمت چند سرای بازار تاریخی این شهرستان کرده است که از آن جمله می‌توان به سرای «نبی‌زاده و کاشانی» اشاره کرد.
بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت 200 سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.

شناسه خبر 63745