شناسه خبر:63775
1401/9/24 08:46:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مناطق محروم و حاشیه شهر در اولویت پرداخت تسهیلات 150 میلیونی مشاغل خانگی قرار دارند.

یوسف شعبانی اظهار کرد: مناطق محروم و حاشیه شهر در اولویت پرداخت تسهیلات 150 میلیونی مشاغل خانگی قرار دارند و نرخ این تسهیلات چهار درصد است و به 520 رسته شغلی پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پنج هزار و 962 واحد دارای مجوز رسمی هستند، تأکید کرد: متقاضیان در این بخش می‌توانند براساس رسته فعالیت خود برای کسب مجوز از طریق دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت کاملاً الکترونیکی اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه مجوز مشاغل خانگی آنی و به دو صورت صادر می‌شود، گفت: مجوز‌های مستقل که متقاضی انفرادی بوده و مجوز‌های پشتیبان که منظور اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند و آنی صادر می‌شود.
شعبانی با بیان اینکه دولت سیزدهم تمام همت خود را به‌کار گرفته است تا با عدالت‌محوری حقوق و مزایای آحاد جامعه را ارتقا دهد، افزود: بر همین اساس سهم همدان از تسهیلات بند «ب» تبصره قانون بودجه سال جاری 16 هزار و 612 میلیارد تومان است.

شناسه خبر 63775