شناسه خبر:63777
1401/9/24 08:48:59

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها به‌ویژه در جریان‌های اخیر مقتدرانه و با صلابت عمل کرده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در آیین آغاز طرح زمستانی بیان کرد: خدمات پلیس در طول سال برای همه مشهود و آشکار است و با ورود به فصل سرد سال نیز طرح زمستانی را به‌صورت ویژه و با همکاری سایر نهادها به‌منظور فراهم کردن ایمنی تردد در جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی اجرا می‌کند.

وی احتمال داد: به‌علت برودت هوا برخی از هم‌وطنان هنگام تردد از جاده‌های کوهستانی همدان دچار مشکلاتی شوند که پلیس راه به‌عنوان هادی و حامی مردم با حضور مقتدرانه در مسیرهای درون و برون شهری، معابر و جاده‌ها را برای تردد ایمن می‌کند.
استاندار همدان ادامه داد: بازگشایی معابر و پخش به‌موقع شن و نمک، کمک به درراه‌ماندگان و آسیب‌دیدگان و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و سرما، از دیگر مأموریت‌های دستگاه‌های دخیل در طرح زمستانی پلیس راه است.
قاسمی‌فرزاد گفت: گزارش ارائه‌شده از سوی پلیس راه گویای این است که از ماه‌ها قبل همه مجموعه تدارک لازم را برای اجرای طرح زمستانی داشتند تا بتوانند در طول سه ماه فصل سرد سال، خدمات لازم را به‌خوبی ارائه کنند.
وی از مسئولان اداره کل راهداری خواست پیش‌بینی‌های لازم برای ذخیره شن و نمک مورد نیاز در راهدارخانه‌ها برای استفاده در طرح زمستانی جهت زمان بارش برف را داشته باشند.
استاندار همدان یادآوری کرد: سال گذشته با حضور و مشارکت نیروهای ارتش و استفاده از نفربرهای زرهی خودروهای گرفتار در برف گردنه اسدآباد به مکان امن بازگردانده شدند.
قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: با وجود کاهش نزولات آسمانی در سال جاری، اما باید پیش‌بینی و پیشگیری لازم در طرح زمستانی را داشته باشیم تا با مشارکت همه دستگاه‌ها میزان و شدت سوانح کاهش یابد.
وی از رسانه‌های جمعی خواست تا اطلاع‌رسانی لازم را درباره وضعیت جوی استان و راه‌ها داشته باشند تا رانندگان و مسافران پیش از حرکت با استناد با این اطلاعات از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.
فرمانده انتظامی استان همدان نیز گفت: طرح زمستانی پلیس تا 20 اسفندماه ادامه دارد و پس از آن طرح نوروزی اجرا می‌شود.
سردار سلمان امیری ابراز امیدواری کرد: تیم‌های پلیس با همکاری سایر نهادها در ایجاد ترافیک روان، عبورومرور آسان و ترافیک ایمن تلاش لازم را داشته باشند تا شاهد سفرهای ایمن باشیم.
وی ادامه داد: برای ایمنی عبورومرور سه مؤلفه جاده و راه، راننده و نیروی انسانی و خودروی ایمن بسیار مؤثر بوده که در حوزه راه تیم راهداری کارهای خوبی انجام داده است.
فرمانده انتظامی استان همدان افزود: با افزایش کیفیت ایمنی خودرو و ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیک در بین رانندگان، می‌توان سفر ایمنی را در طرح زمستانی داشته باشیم.
سردار امیری تأکید کرد: رانندگان پیش از تردد به هشدارهای هواشناسی و پلیس توجه داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری حین بارش برف و باران خودداری کنند.
رئیس پلیس راه استان همدان در این آیین گفت: رزمایش بزرگ طرح زمستانی با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در همه معابر شهری و برون شهری، مسیرهای پُرتردد سخت‌گذر و کوهستانی، به مدت سه ماه به‌صورت شبانه‌روز انجام می‌شود.
سرهنگ «علی فکری» افزود: سفیدپوشان نظم و امنیت در کنار سبزپوشان جان بر کف فرماندهی انتظامی استان با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان با همدلی، تعامل و هم‌پوشانی برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی، جلوگیری از تصادفات خونین، جلوگیری از مسدود شدن معابر، جاده‌ها و راه‌ها و خدمات‌رسانی به امدادخواهان با اقتدار به‌منظور صیانت از جان و مال مردم به‌صورت شبانه‌روزی در همه معابر، جاده‌ها، نقاط سخت‌گذر و دامنه‌های برف‌گیر مستقر شدند.
وی با بیان اینکه از ماه‌های قبل تیم‌هایی نسبت به بازدید و رفع نواقص راه‌ها به‌منظور اجرای طرح زمستانی در همه حوزه‌ها اقدام کردند، ادامه داد: درحال حاضر همه پایگاه‌های راهداری برای استقرار عوامل پلیس راه و راهداری، تمام خودروهای راهبردی پلیس راه و دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمت‌رسانی هستند.
سرهنگ فکری اظهار کرد: همچنین همه دوربین‌های پایشی، نظارتی و ثبت تخلف در حوزه برون‌شهری، به‌روزرسانی شده و آماده به‌کارگیری در مسیرهای برون‌شهری هستند.
وی گفت: پاسگاه‌های پلیس راه برای اجرای طرح‌های ویژه در تمامی مواقع به‌خصوص زمان‌های اضطراری در حالت آماده‌باش هستند؛ درعین‌حال نیروهای مجری طرح با آمادگی و تجهیزات لازم برای اجرای طرح آماده شدند.
رئیس پلیس راه استان همدان افزود: نمک و شن مورد نیاز برای نمک‌پاشی، پاک‌سازی و بازگشایی معابر، دستگاه‌های برف‌روب و اماکن برای اسکان اضطراری با مدیریت اتاق بحران توسط نهادهای مربوطه آماده شده است.
وی یادآور شد: تمام شرکت‌کنندگان طرح زمستانی با البسه و امکانات زیستی برای اجرای این مأموریت و انتقال اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان و پوشش 24 ساعته اعلام آمادگی کردند.
طرح زمستانی پلیس راه همدان با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران، اورژانس، راهداری، هلال‌احمر و شهرداری از روز چهارشنبه 23 آذرماه آغاز شد.

شناسه خبر 63777