شناسه خبر:63778
1401/9/24 08:49:53
نماینده مردم رزن و درگزین در خانه ملت خبر داد:

تخصیص 95 میلیارد اعتبار برای احیا و مرمت قنوات رزن و درگزین

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 95 میلیارد تومان اعتبار برای احیا و مرمت قنوات این دو شهرستان خبر داد.

حسن لطفی اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه کشاورزی برای نخستین‌بار در سطح کشور موفق شدیم 95 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات ماده 56 برای احیای قنوات این شهرستان دریافت کنیم؛ 95 میلیارد تومان پول نقد از بانک کشاورزی کشور وام گرفتیم و به وزارتخانه دادیم تا در شهرستان رزن و درگزین تمامی قنات‌ها احیا و کانال مورد نیاز احداث شود، ضمن اینکه سازمان برنامه بودجه کشور هم تضمین کرد تمام اقساط آن را پرداخت کند.
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درحال حاضر احیای قنوات و احداث کانال‌ها در این دو شهرستان به مرحله اجرا درآمده و در همه روستاها فعال و درحال انجام کار است.
وی از فعال بودن تمامی پروژه‌های شهرستان رزن و درگزین خبر داد و تصریح کرد: در بحث بهداشت و درمان در حوزه انتخابیه بنده جزء حوزه‌های پیشرو ازنظر اقدامات انجام‌شده هستیم.
لطفی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی بیمارستان جدید شهرستان رزن، خاطرنشان کرد: این بیمارستان 150 تختخوابی درحال ساخت در شهرستان بوده که عملیات اجرایی آن هم‌اکنون فعال است.
وی با اشاره به خریداری یک دستگاه سی‌تی‌اسکن و یک دستگاه اکسیژن‌ساز و 14 دستگاه دیالیز و 20 دستگاه تخت جراحی و امکانات و تجهیزات مختلف دیگر برای بیمارستان قدیم شهرستان رزن، یادآور شد: از دوره قبل نمایندگی بنده با پیگیری لازم 30 درمانگاه و خانه بهداشت و 6 مرکز فوریت پزشکی در رزن و درگزین احداث، تکمیل و راه‌اندازی شده است.
   رزن و درگزین در کل کشور استاندارد جهانی را در فوریت‌های پزشکی دارد
لطفی با بیان اینکه در کل کشور رزن و درگزین استاندارد جهانی را در بحث فوریت‌های پزشکی دارند، مطرح کرد: استاندارد جهانی این است که در هر 40 کیلومتر باید یک فوریت پزشکی وجود داشته باشد که در رزن و درگزین به‌ازای هر 30 کیلومتر، یک فوریت پزشکی ایجاد شده است.
وی همچنین دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود را پیگیری، ساخت و راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی رزن برشمرد و گفت: در حوزه اشتغال در شهرستان رزن و درگزین دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها اشتغال بسیار مناسبی برای جوانان منطقه‌ ایجاد خواهد کرد.
لطفی با اشاره به گاوداری 6 هزار رأسی شستا در درگزین، اظهار کرد: این گاوداری درحال حاضر دارای روزانه 10 تُن تولید شیر بوده که قرار است از ماه آینده این‌ میزان تولید افزایش دوچندان داشته باشد.
وی با بیان اینکه تکمیل پروژه 6 هزار رأسی شستا به‌صورت مستقیم برای 350 نفر و غیر مستقیم برای 700 نفر اشتغال به همراه خواهد داشت، افزود: درحال حاضر در بحث گلخانه‌ها در شهرک گلخانه 30 هکتاری عمان رزن 500 نفر مشغول به فعالیت هستند و احداث و راه‌اندازی این گلخانه از نقش مؤثری در اشتغال پایدار برخی از جوانان منطقه برخوردار بوده است.
   افتتاح مجهزترین کشتارگاه صنعتی طیور غرب کشور در رزن
نماینده مردم رزن و درگزین در خانه ملت همچنین از افتتاح و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی ماکیان الوند رزن ظرف دو ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی ماکیان الوند چورمق در بخش سردرود رزن یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین کشتارگاه‌های‌ صنعتی غرب کشور بوده که افتتاح و بهره‌برداری آن برای بیش از 200 نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.
وی کارخانه مس رزن و گلخانه 120 هکتاری شهر کرفس را ازجمله پروژه‌های در دست اجرای این دو شهرستان دانست و یادآور شد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها اشتغال مناسبی برای این دو شهرستان ایجاد خواهد کرد، ضمن اینکه پروژه شهرک صنعتی درگزین هم فعال بوده و استقرار سرمایه‌گذاران در این شهرک از نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه درگزین در زمینه اقتصاد و اشتغال برخوردار خواهد بود.

شناسه خبر 63778