شناسه خبر:63847
1401/9/26 09:27:14

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گیلانغرب از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی منطقه گردشگری گلین خبر داد.

سیروس ادیب، با اشاره به پتانسیل‌های بالای منطقه گلین برای جذب گردشگر، اظهارکرد: این منطقه به واسطه طبیعت جنگلی بکر و زیبا، مزارع برنج و باغات گردو و چشمه‌ای پرآب یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در گیلانغرب به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: علیرغم وجود چنین ظرفیت گردشگری، این منطقه طی سالهای گذشته از کمترین امکانات زیرساختی برخوردار بوده، درحالیکه اگر زیرساخت‌های مناسبی داشت، می‌توانست گردشگران بیشتری را به سوی خود جذب کند.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: حدود یک دهه پیش اقداماتی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه انجام گرفت، اما به صورت کامل نبود، به همین دلیل اخیرا در بحث اختصاص اعتبارات مورد توجه قرار گرفته تا زیرساخت‌های خوبی در آن احداث شود.
وی خاطرنشان کرد: براین اساس حدود دو میلیارد تومان برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه اختصاص پیدا کرده تا اقداماتی مانند احداث راه دسترسی سنگفرش، روشنایی، آلاچیق و... در آن صورت گیرد.
ادیب با اشاره به اقبال بالای گردشگران بومی به این منطقه اظهار کرد: درصورتی که زیرساخت‌های گردشگری مناسبی دراین محوطه تعریف و احداث شود، به واسطه گرمسیری بودن منطقه می‌توانیم در اواخر فصل زمستان و اوایل بهار گردشگرانی را از نقاط مختلف استان به اینجا بکشانیم.

شناسه خبر 63847