شناسه خبر:63881
1401/9/27 10:59:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از اختصاص 18 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات به کارخانه کاتد مس این شهرستان در سفر ریاست‌جمهوری خبر داد.

مجید عربلو اظهار کرد: 18 میلیارد و 600 میلیون تومان از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به بزرگ‌ترین کارخانه مس کاتد غرب کشور در رزن به‌منظور سرمایه در گردش و سرمایه ثابت اختصاص پیدا کرد که درحال حاضر پیگیر گرفتن این تسهیلات هستند.
وی افزود: این کارخانه با نام شرکت تعاونی محافظه‌سازان آرش با مساحت هفت هزار و 800 متر مربع در سال 99 در شهرستان رزن افتتاح شد و کار خود را شروع کرد و درحال حاضر با 30 درصد ظرفیت با اشتغال‌زایی برای 25 نفر درحال فعالیت است.
عربلو طبق پروانه بهره‌برداری ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه را به‌عنوان نخستین کارخانه مس کاتد استان همدان یک‌هزار و 500 تُن برشمرد و تصریح کرد: این کارخانه هنوز به ظرفیت تولید 100 درصد نرسیده و با 30 درصد ظرفیت دارای تولید است که با گرفتن تسهیلات از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قصد نصب دستگاه‌های جدید و مجهزتر کردن دستگاه‌ها و به‌روزرسانی کارخانه را دارند که به‌طور قطع با این اقدام ظرفیت تولید کارخانه نیز افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه مس تولیدشده در این واحد در صنایع برق و الکترونیک و ظروف آشپزخانه کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: تولیدات این کارخانه به کارخانه‌های مختلف تولید مس و مفتول ارسال می‌شود.
عربلو در ادامه با اشاره به اینکه طرح توسعه سیمان اکباتان در اوایل سال‌ جاری با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 480 میلیارد تومان آغاز شده است، ادامه داد: کارخانه سیمان اکباتان شهرستان به‌صورت مستقیم برای 150 نفر اشتغال ایجاد کرده که با تکمیل طرح توسعه کارخانه، این تعداد اشتغال کارخانه به 300 نفر افزایش خواهد یافت.
وی ظرفیت تولید سالیانه فعلی سیمان اکباتان رزن را 114 هزار تُن برشمرد و تصریح کرد: محصول تولیدشده سیمان این کارخانه علاوه‌بر مصارف داخلی کشور به سایر کشورها به‌ویژه به کشور عراق صادر می‌شود.

شناسه خبر 63881