شناسه خبر:63892
1401/9/27 11:15:10
وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید سرزده از پردیس شهیدرجایی کرمانشاه:

دانشگاه فرهنگیان باید به دانشگاهی «مسئولیت‌محور» تبدیل شود

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر آموزش‌وپرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به‌صورت نظام‌یافته به دانشگاهی «مسئولیت‌محور» برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی تبدیل شود و اگر به این مرحله رسیدیم، تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

«یوسف نوری» جمعه‌شب در بازدید سرزده از پردیس شهیدرجایی کرمانشاه تأکید کرد: با دیدی آینده‌پژوهانه، باید دانشگاه فرهنگیان را گسترش داده و طرح توسعه دانشگاه فرهنگیان را از بُعد زیرساختی کمی و کیفی تدوین و اجرا کنیم.
وزیر آموزش‌وپرورش ضمن حضور در سراهای دانشجویی و گفت‌وگو با برخی از دانشجومعلمان، گفت: شما دانشجومعلمان امیدهای آینده کشور برای توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت هستید.
نوری تصریح کرد: آینده آموزش‌وپرورش و تربیت و توسعه نیروی انسانی کشور توسط شما دانشجومعلمان تعیین خواهد شد، بنابراین این دوران را قدر بدانید و بر آموختن دانش‌های مختلف و کسب مهارت‌های 6 ساحت تأکید داشته باشید تا بتوانید دانش‌آموزان خود را در ساحت‌های مختلف آموزشی و تربیتی، پرورش دهید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود کارهای جهادی تشکل‌های دانشجویی را مورد تقدیر قرار داد.
در ادامه این بازدید وزیر و آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با دانشجو معلمان ضمن شنیدن دغدغه‌های آنان، به پرسش‌های آنان نیز پاسخ داد.
شایان ذکر است، ارتقای امکانات و تجهیزات فنی و رفاهی دانشگاه و رفع مشکلات خوابگاهی دانشجومعلمان، ازجمله مواردی بود که دانشجومعلمان با وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کردند.
وزیر آموزش‌وپرورش با حضور در جلسه شورای اداری در جمع مسئولان دانشگاه فرهنگیان و آموزش‌وپرورش از عملکرد مطلوب، همدلی، هم‌افزایی و وحدت میان مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت قدردانی و بر لزوم نوآوری و ارائه ایده‌های جدید در بحث مواد درسی، جذب، نگهداشت و بازنشستگی نیروها در آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.
در این بازدید که امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه، خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدی مدیرکل آموزش‌وپرورش، عظیمی مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان و جمعی از مدیران و معاونان دانشگاه و آموزش‌وپرورش حضور داشتند، یوسف نوری از پردیس شهیدرجایی بازدید و از نزدیک با دانشجویان دیدار کرد.
بازدید وزیر آموزش‌وپرورش بدون اطلاع قبلی و به‌صورت سرزده انجام شد.

شناسه خبر 63892