شناسه خبر:64037
1401/9/30 08:55:23

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند با بیان اینکه موضوع ضمانت بانکی مشکل نوسازی واحدهای روستایی است، گفت: اخیراً بانک مرکزی بخشنامه‌ای را ارسال کرده که بانک‌ها ضمانت زنجیره‌ای متقاضیان وام را قبول کنند که انتظار داریم طبق مصوبه عمل شود.

علیرضا نثاری در شورای مسکن اظهار کرد: موضوع ضمانت یکی از مشکلات مهم پرداخت وام به متقاضیان مقاوم‌سازی واحدهای روستایی است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل مطابق با دستورالعمل صادره از سوی بانک مرکزی عمل کنند.
وی گفت: بانک‌های عامل برای پرداخت وام مطابق با بخشنامه‌های داخلی عمدتاً ضامن کارمند و یا سند ملکی را مطالبه می‌کند که این مسئله فرآیند پرداخت وام را زمان‌بر می‌کند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند افزود: اخیراً بانک مرکزی بخشنامه‌ای را ارسال کرده که مطابق آن بانک‌ها می‌توانند ضمانت زنجیره‌ای متقاضیان وام را نیز قبول کنند.
وی ابراز کرد: انتظار ما از بانک‌ها این است که برای تسهیل در پرداخت وام مطابق با بخشنامه بانک مرکزی عمل کرده و در این زمینه سخت‌گیری نکنند.
نثاری با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در نهاوند، گفت: درحال حاضر پروژه ساخت واحدهای مسکونی مربوط به نهضت ملی مسکن به‌صورت کلی 41 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بر لزوم تسریع واگذاری زمین مورد نیاز به بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرک امیرکبیر تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه قرارداد امضاشده با سازندگان به مدت یک‌سال دارای اعتبار است و درصورت عدم واگذاری زمین از سوی اداره راه و شهرسازی قرارداد منعقده باطل شده و کار به تعویق می‌افتد، درخواست داریم هرچه سریع‌تر این کار پیگیری شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند درخصوص نوسازی واحدهای روستایی نیز گفت: نهاوند دارای بیش از 23 هزار و 500 خانوار روستایی است که تاکنون 21 هزار واحد روستایی معادل 89 درصد آن‌ها مقاوم‌سازی شده؛ براساس این آمار ما توانسته‌ایم رتبه برتر کشور را به‌دست آوریم.

شناسه خبر 64037