شناسه خبر:64101
1401/10/1 09:17:13
رئیس اداره دامپزشکی رزن:

فروش مرغ زنده در رزن مجاز نیست

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن گفت: فروش مرغ زنده و کشتار خارج از کشتارگاه ممنوع و غیر قانونی بوده و به‌هیچ‌وجه در شهرستان مجاز نیست که در این رابطه خوشبختانه تاکنون موردی از فروش مرغ زنده در شهرستان نداشته‌ایم.

بهروز شیرزادی اظهار کرد: درصورت زنده‌فروشی مرغ سریعاً در مکاتبه با دادگاه شهرستان و نیروی انتظامی با افراد خاطی برخورد قاطع می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: با توجه به شیوع مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از کشورهای همسایه، رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری و کنترل این بیماری ضروری است؛ ضمن اینکه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.
شیرزادی در ادامه با بیان اینکه تمامی خودروهای حمل شیر خام سطح شهرستان دارای پروانه بهداشتی و مجوز حمل شیر خام هستند، تصریح کرد: درصورتی که هر خودروی حمل شیر فاقد پروانه و مجوز باشد، دامپزشکی با مالک خودرو برای مبادرت وی به کسب پروانه حمل تماس می‌گیرد و درصورت عدم اقدام مالک خودرو، مراتب را از طریق راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی پیگیری کرده تا در اسرع وقت از فعالیت خودرو جلوگیری شود.
وی همچنین با اشاره به گشت مشترک اداره دامپزشکی با ادارات شهرستان از واحدهای عرضه‌کننده مواد خام دامی، لبنیات و مواد غذایی شهرستان رزن به‌منظور کنترل سلامت فرآورده‌های خام دامی، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها و گشت مشترک خوشبختانه هیچ مورد کشف و ضبط و توقیفی مواد خام دامی و لبنیات در سطح شهرستان نداشتیم.
شیرزادی افزود: شهروندان درصورت مشاهده تخلف از سوی واحدهای عرضه در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند با سامانه 1512 و یا تلفن 08136443503 تماس حاصل کرده و موارد را به این اداره گزارش دهند تا بازرسان مربوطه در نخستین فرصت موضوع را پیگیری کنند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن در ادامه از برگزاری سه دوره آموزشی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: برگزاری چنین دوره‌های آموزشی و انتقال آگاهی‌های لازم به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان سهم بسزایی در کنترل و مبارزه با این‌گونه بیماری‌ها خواهد داشت و در پایان این کلاس‌ها به پرسش‌های دامداران توسط کارشناسان اداره دامپزشکی پاسخ داده شد.

شناسه خبر 64101