شناسه خبر:64143
1401/10/3 08:54:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از آزادی سه نفر از محکومین به قصاص در پرونده‌های قتل عمد در استان به همت صلح‌یاران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: درحال حاضر 49 نفر محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش‌ها، اهتمام جدی و مسئولیت‌پذیری صلح‌یاران و با تأکید بر اولویت نوبت اجرای حکم این پرونده‌ها در جهت گرفتن رضایت از اولیای دم، نتایج مطلوبی به‌دست بیاوریم.

بهادر اسدی روز پنجشنبه در چهارمین جلسه کارگروه استانی ویژه صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد استان کردستان بر لزوم فعالیت صلح‌یاران تأکید و اظهار کرد: در راستای شیوه‌نامه نحوه مشارکت‌های مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل، این جلسات به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.
وی از آزادی سه نفر از محکومین به قصاص در پرونده‌های قتل عمد در استان به همت صلح‌یاران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: درحال حاضر 49 نفر محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش‌ها، اهتمام جدی و مسئولیت‌پذیری صلح‌یاران و با تأکید بر اولویت نوبت اجرای حکم این پرونده‌ها در جهت گرفتن رضایت از اولیای دم، نتایج مطلوبی به‌دست بیاوریم.
اسدی همچنین بر لزوم شناسایی افراد معتمد محلی در استان تأکید و خاطرنشان کرد: ستاد صبر یک ستاد مردمی است که هدف آن بسیج تمامی فعالین در عرصه صلح و سازش بوده و ریش‌سفیدان جهت گرفتن رضایت از اولیای دم اقدام می‌کنند و ضروری است تمامی پرونده‌هایی که حکم قصاص نفسشان در محاکم استان صادر شده، به هیئت‌های صلح استان ارجاع شوند.
رقیه فتاحی، معاون دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز در این جلسه بر لزوم فرهنگ‌سازی صلح و سازش در جامعه توسط صداوسیما و رسانه‌ها در استان تأکید کرد.

شناسه خبر 64143