شناسه خبر:64152
1401/10/3 09:07:48

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش دارد با تروریست رسانه‌ای جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد گفت: استکبار و دست‌نشانده‌های آن در این فتنه‌های اخیر که برای انقلاب اسلامی پدید آوردند تلاش کردند واقعیت‌ها را جابجا کنند.

محمد‌مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه با درود به روح شهدا و 750 شهید تویسرکان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدمفتح اظهار کرد: شهیدمفتح از یاران خاص امام بود که توامان در سنگر حوزه و دانشگاه، جهاد و تبلیغ برای پیروزی نهضت مردم ایران متحمل رنج و زحمات بزرگی شد.
وی افزود: سلطنت پهلوی در ادامه دوگانه‌ای که از دوره قاجار با ورود جریان روشنفکری به ایران پدیدآمده بود به دنبال ایجاد تضاد میان علم جدید و قدیم و نهاد دانشگاه و نهاد علمی دین یعنی حوزه بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در آن دوره این جریان که دانشگاه مظهر پیشرفت و القای اینکه حوزه‌علمیه علت عقب‌ماندگی در تاریخ کشور است، بسیار کار شده بود!.
وی با بیان اینکه با نگاه به ادبیات 200 ساله اخیر این خط فکری را در آثار نویسندگان ضد دین و جریان روشنفکر وابسته به وضوح مشاهده می‌کنیم گفت: خیلی از این افراد فلش عقب‌ماندگی را در دوره‌های مختلف به ویژه در دوره پهلوی را اول به سمت دین می‌بردند؛ ضمن اینکه این جریان یک بدبینی در بین تحصیلکرده‌های دانشگاهی و دینی ایجاد کرده بودند.
 امام(ره) دوگانه‌ «ایران مقابل اسلام» و «تقابل دانشگاه و حوزه» را حل کرد
اسماعیلی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه نهضت بزرگ امام یک نهضت متعالی است گفت: این نهضت افق خود را بر مبنای تمدن نوین پایه‌گذاری کرده که برای رسیدن به این افق بلند باید همه نیروها و استعدادها به ویژه حوزه و دانشگاه بسیج شوند چراکه هرگونه شکاف مانع رسیدن به این هدف خواهد شد.
وی با بیان اینکه امام(ره) از ابتدای نهضت خود دوگانه‌هایی چون قرار دادن ایرانیت مقابل اسلام و دوگانه‌ علم جدید دانشگاه و علم قدیم حوزه را حل کرد گفت: یاران امام(ره) شهیدان بهشتی، شهید باهنر و... دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی با تدریس در دانشگاه فضای ذهنی دانشگاه و حوزه را به هم نزدیک کردند و خط نفاق و شکاف را از بین بردند.
 ایران اسلامی در حال طی مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شهادت یاران امام(ره) چون شهید مفتح و شهید مطهری از سوی جبهه نفاق افزود: امام خمینی(ره) این روز را به نام روز پیوند حوزه و دانشگاه نامگذاری کرد، امروز نیز بعد از چهل سال توفیقات بزرگی را از مسیری که این بزرگان باز کردند، در انقلاب اسلامی به دست آوردیم.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی قدرتمند در حال طی مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی است گفت: امروز علم و آگاهی در کنار استقلال و آزادی در شاخه‌های مختلف باعث شکوفایی جوانان در کشور شده است، طبیعی است بدخواهان نخواهند این پیشرفت و شکوفایی را ببینند.
اسماعیلی تصریح کرد: بدخواهان ملت ایران طی این 44 سال انقلاب با هدف جایگزین کردن این معنا در ذهن جوانان که نظام دینی امکان پیشرفت و تعالی را برای جامعه فراهم نمی‌کند، با بمباران تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای بر طبل ناامیدی می‌کوبند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش دارد با تروریست رسانه‌ای جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد گفت: استکبار و دست‌نشانده‌های آن در این فتنه‌های اخیر که برای انقلاب اسلامی پدید آوردند تلاش کردند واقعیت‌ها را جابجا کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: رئیس جمهور مکتبی و انقلابی که از تبار علم و دانش و فرزند حوزه و دانشگاه است مجاهدانه مدیریت اجرایی عالی را عهده‌دار و شب و روز برای شکوفایی و رشد ایران اسلامی تلاش می‌کند.
وی گفت: در حوزه تعاملات منطقه‌ای امروز ایران اسلامی کانون پیشرفت و محل مراجعه دولت‌های منطقه است، روابط اقتصادی و تجاری ایران با همین کشورها دو برابر افزایش یافته و رفت و آمدهای دیپلماتیک را بالا برده‌ایم.
 اهتمام دولت برای حل مسائل مهم و بر زمین مانده
اسماعیلی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در حل مسائل مهم و بر زمین مانده خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب از سد تالوار به استان در طول 17 سال با 30 درصد پیشرفت بر زمین مانده بود که دولت سیزدهم با صرف یک‌هزار و 500 میلیارد تومان آن را در کمتر یک سال به سرانجام رساند و آب را به همدان آورد.
وی با تاکید بر اینکه دشمن در توطئه‌ها تحریم و جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم است ادامه داد: فشارهای اقتصادی را ما هم با همه وجود درک می‌کنیم، باید آن‌ها را حل کنیم جهاد بزرگ امروز دولت رفع مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی جوانان نسبت به آینده کشور است؛ نسلی که دوره محنت و طاغوت را ندیده و نسبت به چرایی و چگونگی آن مطلع نیست و ما نتوانستیم به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنیم.
 اساتید حوزه و دانشگاه از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کنند
وی با بیان اینکه دشمنان امروز طاغوتی که دستش به خون ملت ایران آغشته بود را خدمتگزار معرفی می‌کند تصریح کرد: مسوولان باید با حضور در بین مردم، دانشگاه و محافل مختلف دستاورهادی بی‌نظیر انقلاب را در طول این 44 سال با وجود توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن بیان کنند و اجازه ندهند خط تبلیغی دشمن جوانان را از انقلاب جدا کند.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه قطعا دشمن در مسیر خود ناکام خواهند ماند، انقلاب ملت ایران را انقلاب فرهنگی و امام راحل را شاخص فرهنگی انقلاب خواند و تاکید کرد: شخصیت‌های برجسته فرهنگی پرچم‌دار انقلاب فرهنگی بودند پس دشمن قصد دارد به نظام از حوزه فرهنگ آسیب بزند و نقطه قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کند.
وی با بیان اینکه باید در جهاد بزرگ تبیین نقش خود را به نحو مطلوب ایفا کنیم گفت: استادان خانم در حوزه و دانشگاه خط انحرافی که دشمن در مورد نگاه نظام اسلامی به زنان دارد را بشکنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: استادان حوزه و دانشگاه بین مردم و گروه‌های مختلف حاضر شوند، در فضای مجازی فعال باشند و از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کنند.
در راه بیان دستاوردهای نظام جهاد تبیین کنید
وی با بیان اینکه در راه بیان دستاوردهای نظام باید جهاد تبیین را سرلوحه امور قرار دارد گفت: برای عدم انجام کار بهانه‌ زیاد است، جای که حرف از جهاد که پیش می‌آید هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست، باید با توکل به خدا و مقاوم حرکت کرد.
اسماعیلی با بیان اینکه توکل به پروردگار نصرت به دنبال دارد و رهبری نیز با اتکا به قرآن کریم بر جهاد تبیین تاکید دارند گفت: با قوت شصتمین سال نهضت امام راحل را پشت سر می‌گذاریم، هر سال که انقلاب به عاشورا و فاطمیه می‌رسد نفس تازه می‌کند به همین دلیل انقلاب ما فاطمیه‌الحدوث و حسینی‌البقاست.
بیش از یک هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به تویسرکان مصوب شد
فرماندار تویسرکان گفت: یک هزار و 250 میلیارد تومان در سفر هیئت دولت و رییس جمهور به استان همدان (مردادماه امسال) به شهرستان تویسرکان مصوب شده است.
«حسین افشاری» در این‌باره افزود: 14 هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر و 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق اقتصادی و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال رهاورد این سفر بود.
وی تصریح کرد: سهم تویسرکان از اعتبارات تملک و دارایی یک هزار و 250 میلیارد تومان معادل 20 برابر بودجه اعتبارات استانی و یک و نیم برابر اعتبارات کل استان همدان است.
افشاری تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در تخصیص این اعتبارات داشت و جزئیات این اعتبارات در جلسات بعدی اعلام می‌شود.
امام جمعه شهرستان تویسرکان نیز گفت: با تلاش‌های استاندار همدان و فرماندار تویسرکان آیین نکوداشت آیت الله مفتح به این با شکوهی برگزار شد.
 شهید مفتح در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد
حجت الاسلام والمسلمین «سیدموسی حسینی‌مجد» افزود: شهید مفتح از علمای ربانی و فرزند حوزه است که به عنوان یک شخصیت عالم و دانشمند در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
وی با بیان اینکه پدر ایشان از بزرگان و عالمان استان همدان بود و علم و دانش در خاندان شهید مفتح موج می‌زند تصریح کرد: جایگاه رفیع و اثرگذاری این شخصیت والامقام در انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است.
وی اظهار داشت: حضور این شهید در دوران اختناق و در راستای اشاعه و رشد تفکرات اسلامی اثربخش بود و فرهنگسازی ناب مبتکرانه ایشان در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه در تاریخ ماندگار خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌مجد تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید از لحاظ علمی، پژوهشی، صنعتی و در کنار آن افراد انقلابی، پایبند و بهره مند از دامن عالمان در راستای پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی و خنثی سازی توطئه دشمنان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه حفظ رتبه دهم علمی جهان از تاکیدات رهبر انقلاب است افزود: توفیقات کنونی کشور حاصل تلاش شهید تهرانی‌ها و شهید سلیمانی‌ها است.
امام جمعه تویسرکان ادامه داد: شهید مفتح تنها به استان همدان تعلق ندارد بلکه پیکره و عضوی از انقلاب سازان و پیوند حوزه و دانشگاه بزرگترین میراث ماندگار این شهید والامقام است.
وی افزود: شهرستان تویسرکان 2 حوزه علمیه خواهران و برادران دارد اما در حوزه دانشگاه دارای برخی از مشکلات است که امیدواریم با توسعه دانشگاه‌ها در این شهرستان شاهد پیشرفت و توسعه این خطه از میهن اسلامی باشیم.
نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه بسیار مهمی است که در شهرستان تویسرکان زیرساخت‌های این وزارتخانه ضعیف است.
«محمد مهدی مفتح» افزود: امیدواریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان زمینه‌های پیشرفت و توسعه این حوزه فراهم شود.

شناسه خبر 64152