شناسه خبر:64209
1401/10/4 10:35:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران گفت: فروش غیرقانونی سهام و واگذاری اراضی به یکی از اصلی ترین موانع پیش روی راه اندازی منطقه آزاد مهران تبدیل شده است.

نورالدین رحیمی روز شنبه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که هم‌اکنون برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران ایجاد شده وجود تعداد زیادی از معارضان است.
وی افزود: با وجود تأکیدات صورت‌گرفته مبنی بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی مهران در آینده به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد و هرگونه فروش سهام و زمین‌های اراضی این محدوده ممنوع است، ولی در دولت گذشته برخی از مدیران وقت اقدام به فروش سهام و اراضی منطقه ویژه کردند.
مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران تأکید کرد: 14 میلیون سهام از اراضی منطقه ویژه اقتصادی مهران در دوره گذشته به دو هزار و 26 نفر به شکل غیرقانونی فروخته شده است.
رحیمی یادآور شد: همچنین 20 واگذاری زمین به افراد مختلف برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مهران صورت گرفته و مبالغی نیز از این افراد اخذ شده که هم اکنون پرونده‌های قضائی و حقوقی در این ارتباط تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها به‌عنوان متولی حل و فصل این موضوع تعیین شده که باید هرچه سریع‌تر نتیجه آن مشخص شود و تاکنون نیز سازمان مناطق آزاد کشور در چندین نامه خواستار بررسی دقیق این موضوع شده است.
مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران گفت: منطقه ویژه اقتصادی مهران حدود 800 هکتار وسعت دارد که در داخل محدوده هفت هزار هکتاری منطقه آزاد قرار گرفته و هم‌اکنون 120 هکتار از این اراضی در قالب فروش سهام یا زمین به افراد مختلف واگذار شده است.

شناسه خبر 64209