شناسه خبر:64266
1401/10/5 09:53:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، سروآباد و دهگلان به رنگ کرونایی زرد(نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان‌های استان به رنگ آبی(عادی) درآمد.

بهرام کندایی اظهار کرد: در مقایسه با هفته گذشته، بانه از رنگ‌بندی کرونایی زرد به رنگ آبی و دهگلان و سروآباد هم مانند هفته گذشته زرد بوده و بقیه شهرستان‌ها نیز آبی هستند.
وی یادآور شد: بر اساس آخرین به روزرسانی‌ها و موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت‌های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، سنندج، دیواندره، قروه، کامیاران و مریوان رنگ آبی(بی خطر) و شهرستان‌های سروآباد و دهگلان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) را به خود گرفتند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، تعداد شهرهای آبی و نارنجی افزایش و زرد کاهش پیدا کرده است، افزود: بر اساس نقشه کرونایی مذکور، هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر) قرار ندارد و سه شهرستان وضعیت نارنجی(پر خطر)، 76 شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و 369 شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفته‌اند.
کندایی اضافه کرد: برای پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد در استان اقدام کنند.
وی از شهروندان کردستانی خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس‌های بیماری‌های تنفسی به ویژه کووید 19، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و همچنان رعایت کنند.

شناسه خبر 64266