شناسه خبر:64345
1401/10/8 09:34:20

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پست انتقال برق شهید همدانی 10 سال است که تعریف شده ولی قدمی برای آن برداشته نشده بود، گفت: پست انتقال برق شهید همدانی را 10 سال پیش می‌شد باکمتر از 100 میلیارد تومان اجرا کرد، اما درحال حاضر نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار است.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در جلسه با مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با تأکید براینکه به دنبال کارهای زمین مانده هستم، اظهارکرد: برای ما دغدغه جدی وجود داشت که در بحث برق همدان همانند آب در آینده بحران به وجود نیاید به‌طوریکه اگر برای آب هم آینده‌نگری می‌شد بحران پیش نمی‌آمد.
وی با بیان اینکه ما برای برق پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم، تصریح کرد: پست انتقال برق 230 کیلو ولت شهید همدانی و پست فوق توزیع همدان 6 و پست فوق توزیع همدان 7 و پروژه‌های جهان آباد از زیر ساخت‌هایی هستند که برای مصرف شهرستان‌های همدان و فامنین و برای تولید و اشتغال خانگی باید آماده شوند.
فلاحی ادامه داد: با توجه به اینکه در پروژه مسکن ملی در آینده 60 هزار واحد مسکن به شهر اضافه می‌شود، پست‌های جدید باید پیش‌بینی می‌شد تا در آینده بحران پیش نیاید.
در ادامه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر نیز گفت: احداث پروژه‌های پست برق باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی و سایر اشتغال آفرینی‌ها در آینده دارای شرایط مناسب‌تری باشد.
داودآبادی با بیان اینکه مراحل طراحی پروژه شهید سردار همدانی به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: اوایل سال آینده پروژه شهید سردار همدانی شروع به‌کار خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در راستای تقویت پست همدان پست سیاری را در پست موجود همدان3 پیش‌بینی کرده‌ایم که تا قبل از تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: پروژه همدان 6 در خیابان مهدیه در حال احداث است و بیش از 80 درصد از تجهیزات این پروژه خریداری و تحت کنترل است.
داودآبادی یادآور شد: برای توسعه شهر و پروژه‌های مسکن ملی و جهش ملی مسکن پروژه پست همدان7 در نظر گرفته شده است، با حل مشکل زمین نسبت به احداث این پروژه اقدام خواهد شد.
وی اظهارکرد: پروژه‌های صنعتی منطقه جهان‌آباد با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی انجام خواهد شد که در حال حاضر زمین پروژه منطقه صنعتی جهان آباد تهیه و دیوارکشی شده است.

شناسه خبر 64345