شناسه خبر:64477
1401/10/12 09:11:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سقز خواستار تلاش جدی برای مقابله با ترک تحصیلی دانش‌آموزان به‌ویژه در دختران ساکن در روستاهای این شهرستان شد.

جعفر توان در مراسم تقدیر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سقز، با اشاره به آمارهای مقایسه‌ای در سال 1335 و 1355 و 1395 اظهار کرد: روند ریشه کنی بیسوادی در ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی شتاب مناسبی گرفت.
وی خاطرنشان کرد: افراد بیسواد بیش از دیگران آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان هستند از این رو برای ریشه‌کنی بیسوادی و انسداد مبادی بی‌سوادی باید با تمام توان و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها تلاش کرد.
فرماندار سقز تصریح کرد: در دین مبین اسلام به سواد و سوادآموزی توجه زیادی شده است تا جایکه در جنگ بدر، اسیران جنگی به جای فدیه، افراد بی‌سواد را آموزش می‌دادند.
توان خواستار تلاش جدی برای مقابله با تارک تحصیلی دانش‌آموزان به‌ویژه در دختران ساکن در روستاهای این شهرستان شد و افزود: شهرستان سقز در زمینه مدارس شبانه‌روزی ظرفیت قابل توجهی دارد از این ظرفیت باید بیش از پیش استفاده شود و اجازه ندهیم دانش‌آموزی از تحصیل جابماند.
وی در ادامه تصریح کرد: خدمات مختلفی در حوزه‌های عمرانی، رفاهی، آموزشی، فرهنگی و غیره در سطح این شهرستان انجام شده که باید در قالب جهاد تبیین این خدمات بیش از پیش اطلاع‌رسانی شود.
  تبدیل وضعیت آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی
بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: برای تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضت رایزنی‌های لازم صورت گرفته و در تلاش هستیم.
رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان هم، شیوه کلاس‌گذاری تلفیقی و غیرفعال کردن مراکز یادگیری محلی را از دغدغه‌ها برشمرد.
جلالی عنوان نمود: سال گذشته یک‌هزار و 78 کم سواد و بی‌سواد جذب شدند.
صید مراد، سرپرست آموزش و پرورش سقز هم وضعیت استخدامی آموزشیاران، بکارگیری افراد حق‌التدریس، استخدام آموزشیاران و رفع مشکل نیروهای پیش دبستانی را از مطالبات برشمرد.

شناسه خبر 64477