شناسه خبر:64495
1401/10/12 09:34:35

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی 30 درمانگاه و خانه بهداشت در رزن خبر داد و با بیان اینکه سه درمانگاه درحال احداث است، گفت: پایگاه‌های فوریت پزشکی رزن و درگزین بالاتر از استاندارد جهانی است.

حسن لطفی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان رزن صورت گرفته است، اظهار کرد: احداث بیمارستان 150 تخت‌خوابی ازجمله اقداماتی بوده که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه ساختمان سی‌تی‌اسکن توسط خیرین ساخته شد و با پیگیری صورت‌گرفته در ایام کرونا تجهیزات آن نصب شد، گفت: 14 دستگاه دیالیز و یک دستگاه اکسیژن‌ساز در این بیمارستان نصب شده و چند تخت بستری و جراحی نیز برای آن گرفته‌ایم.
نماینده مردم رزن در مجلس با اشاره به اینکه توانستیم 6 پایگاه فوریت پزشکی در دو شهرستان رزن و درگزین راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: طبق استاندارد جهانی در هر 40 کیلومتر یک پایگاه راه‌اندازی می‌شود، اما ما توانستیم در این دو شهرستان در هر 30 کیلومتر، یک پایگاه داشته باشیم.
وی از راه‌اندازی 30 درمانگاه و خانه بهداشت در رزن خبر داد و با اشاره به اینکه سه درمانگاه درحال احداث است، افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی رزن نیز بهره‌برداری شده و درحال حاضر به‌صورت رایگان خدماتی ارائه می‌شود.
لطفی با ابراز رضایتمندی از اقدامات بهداشتی و درمانی از سوی علوم پزشکی و وزارت بهداشت در این شهرستان، گفت: انتظار داریم بیمارستان رزن نیز از سوی وزارت بهداشت سریع‌تر تأمین اعتبار و ساخته شود.

شناسه خبر 64495