شناسه خبر:64506
1401/10/12 09:51:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه گفت: تنها مرکز استانی در کشور هستیم که داروخانه جمعیت هلال‌احمر نداریم.

محمدباقر محمدی اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی از نهادهای عمومی غیر دولتی است که دو وظیفه اصلی امداد و نجات در زمان بروز حوادث و سوانح و همچنین آموزش‌های عمومی را در زمان‌های عادی برعهده دارد.
وی ادامه داد: متأسفانه تنها مرکز استانی در کشور هستیم که داروخانه جمعیت هلال‌احمر نداریم و فقط یک مرکز فوریت‌های دارویی جمعیت هلال‌احمر درحال فعالیت داریم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی این داروخانه را به‌جدیت پیگیر می‌کنیم، اما هنوز نتوانستیم مجوز اصلی داروخانه را بگیریم؛ درتلاش هستیم با پیگیری‌های مجدد و مستمر تا پایان سال‌ جاری این مجوز را از دانشگاه علوم پزشکی بگیریم، البته دانشگاه همکاری لازم را دارد و مشکل به وزارتخانه برمی‌گردد.
وی درخصوص اقدامات صورت‌گرفته در توزیع اقلام هلال احمر بین آسیب‌دیدگان در مواقع بحران خاطرنشان کرد: یک سیستم نرم‌افزاری در کشور درحال راه‌اندازی است تا با همکاری سازمان ثبت‌ احوال اطلاعات اولیه خانوارها در همان ساعات اولیه از طریق این سامانه راستی‌آزمایی شود و اقلام به دست آسیب‌دیده واقعی برسد.

شناسه خبر 64506