شناسه خبر:64601
1401/10/14 09:32:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور مؤسسات و مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان گفت: هم اکنون 900 جوان نوآور، فناور و فارغ‌التحصیل دانشگاهی در 140 واحد فناور پارک علم و فناوری استان اشتغال دارند.

جمال‌الدین افضلی روز سه‌شنبه با بیان اینکه از 140 واحد فناور فعال در استان، 47 شرکت دانش‌بنیان و 20 شرکت خلاق است، اظهار کرد: رسالت اصلی پارک علم و فناوری گسترش چتر خدمات فناوری و دانش‌بنیان در همه نقاط استان است.
وی دانش‌بنیان شدن واحدهای فناور و تولید صنعتی را با اهمیت دانست و افزود: معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی به مدت 15 سال، تامین تمام یا بخشی از هزینه تولید و عرضه با به‌کارگیری تسهیلات کم بهره یا بدون بهره بلندمدت یا کوتاه مدت از مزایای اخذ تأییدیه دانش بنیان است.
ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب برای کاهش خطرپذیری محصولات و دستاوردهای دانش‌بنیان، نوآوری و فناوری در تمام مراحل تولید، عرضه و به کارگیری آسان محصولات از دیگر مزایایی است که مدیر امور مؤسسات و مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان به آن اشاره کرد.
افضلی با بیان اینکه امسال هزار و 807 میلیارد تومان از محل تبصره 16 (اشتغال‌زایی) به کردستان اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن برای واحدهای فناور است، اضافه کرد: به‌صورت اختصاصی هم پارک علم و فناوری استان، بیش از 130 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد را به واحدهای تحت پوشش خود اختصاص خواهد داد.
مدیر امور مؤسسات و مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان یادآور شد: افراد به‌صورت فردی هم می‌توانند تا 150 میلیون تومان و به‌صورت کارفرمایی تا چهار میلیارد تومان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
افضلی ادامه داد: مدیریت و کارشناسان پارک علم و فناوری استان با تمام توان به روند دانش‌بنیان شدن واحدهای تولیدی کمک می‌کنند.
در حال حاضر 37 شرکت دانش‌بنیان فعال در کردستان وجود دارد که 23 مورد آن در محل پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند.

شناسه خبر 64601