شناسه خبر:64626
1401/10/15 09:26:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: هیئت‌ اندیشه‌ورز در راستای آسیب‌شناسی علل شکل‌گیری جرائم اولویت‌دار در استان تشکیل شود.

محمدرضا عدالتخواه ظهر روز گذشته در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با موضوع پیشگیری از جرائم اولویت‌دار، با اشاره به سومین سالروز شهادت سپبهد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: مردمی‌ بودن و حضور در میدان عمل از مبانی اعتقادی شهید سلیمانی بود.
وی با بیان اینکه شهیدسلیمانی خود مدرس مکتبش بوده و آموزه‌های اعتقادی و اخلاقی این شهید بزرگوار برای تمام عالم هستی است، گفت: رمز ماندگاری ایشان ایمان و عمل صالح بود.
رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه درخصوص راهکارهای کاهش جرائم مهم در استان مطالبی عنوان کرد و به ضرورت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز پیرامون جرائم اولویت‌دار و آسیب‌شناسی علل شکل‌گیری و وقوع این جرائم پرداخت.
وی طی دستوری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، خواستار بررسی دقیق و انجام کارشناسی منطقی پیرامون افزایش نرخ برخی از جرائم شد و گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز با مشارکت دستگاه‌های قضائی، امنیتی و حاکمیتی باید موضوعات و وقایع مهم را مورد بررسی قرار دهند و در راستای آسیب‌شناسی و رفع مشکلات و ارائه ‌راه‌‌ حل مناسب اقدام کنند.
عدالتخواه همچنین بر تلاش و همت جدی مسئولین در رفع مشکلات مردم و کاهش معضلات اجتماعی تأکید کرد.
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان نیز با اشاره به نرخ جرائم اولویت‌دار در استان و لزوم برنامه‌ریزی جامع و اثرگذار نسبت به کاهش و پیشگیری از وقوع این جرایم، اظهار کرد: کاهش جرائم اولویت‌دار منوط به همکاری اثربخش تمام دستگاه‌های متولی است، زیرا برخی از این جرائم مخل امنیت عمومی و آرامش مردم بوده که بیش از هرچیزی دارای اهمیت است.
عباس نجفی به طرح ابتکاری رئیس‌ کل دادگستری استان همدان در راستای اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمان با عنوان «مستعدین تحول» اشاره کرد و گفت: پس از تصویب این طرح در شورای تأمین، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی برای جامعه هدف کرد که بازخورد مناسبی از مخاطبان دریافت شد.
وی با تأکید بر ضرورت برگزاری این کارگاه‌ها در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را برای اصلاح مجرمان و بزهکاران انجام دهیم و آن‌ها را به درون جامعه و خانواده‌هایشان بازگردانیم؛ زیرا بازاجتماعی شدن این افراد نقش مهمی را در کاهش جرائم ایفا خواهد کرد.

شناسه خبر 64626