شناسه خبر:64635
1401/10/15 09:36:57

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: اصول ترافیکی و زیست‌محیطی باید در شهر جدید حورا رعایت شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه کمیسیون ماده پنج که اختصاصاً به بررسی شهر حورا پرداخته شد، اظهار کرد: اساس شهر حورا باید به‌گونه‌ای بنیان نهاده شود که هزاران سال ماندگار باشد؛ بنابراین نباید ویژگی‌های آن محدود به زمان و تفکر حال حاضر ما باشد.
وی گفت: ورودی و خروجی اصلی شهر حورا باید کمترین خطر را برای مردم داشته باشد، یعنی دارای یک ورودی و یک خروجی اصلی و ایمن باشد.
استاندار همدان افزود: معابر و خیابان‌های اصلی شهر طبق استانداردهای جهانی طراحی شود؛ خیابان‌ها حداقل از 12 متر شروع شده و متراژ بالاتر براساس ظرفیت و نیازمندی شهر اجرا شود.
وی گفت: شهر حورا باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بتواند نیازمندی توان‌یابان، روشن‌دلان و دیگر اقشار مختلف را پاسخگو باشد.
قاسمی‌فرزاد افزود: جانمایی‌ مجموعه‌های اداری، تفریحی ورزشی، فضای سبز، درمانگاه و بیمارستان و سایر امکانات مورد نیاز، باید دقیق و حساب‌شده باشد.
وی با بیان اینکه معماری شهر حورا کاملاً براساس موازین و اصول معماری ارزشمند ایرانی اسلامی طراحی می‌شود، گفت: هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، مراکز خدمات‌رسان در شهر جدید حورا باید دارای مرکزیت باشد تا هم دسترسی آسان وجود داشته باشد و هم قدرت رقابت و انتخاب در آن شکل گیرد.
استاندار همدان با بیان اینکه قطعات آپارتمانی شهر حورا در سه طبقه‌ 6 واحدی تعریف شود، افزود: کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نکته‌نظرات لازم را به مشاوران طراح شهر حورا ارائه کنند.
وی گفت: جاری کردن و رعایت عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی و دسترسی آسان به آن‌ها، باید در شهر حورا نمود داشته باشد.
قاسمی‌فرزاد افزود: مشاوران طراح شهر حورا باید ضمن رعایت اصول ترافیکی و محیط‌زیستی، تدابیر لازم برای کاهش آلودگی هوا را به‌طور کامل بیندیشند.
وی گفت: طراحی و ایجاد مراکز عرضه میوه و تره‌بار در شهر حورا امری ضروری است و این اقدام باید به‌گونه‌ای انجام گیرد که ساکنان این شهر بتوانند به این مراکز در نقاط مختلف به سهولت دسترسی داشته باشند.

شناسه خبر 64635