شناسه خبر:64650
1401/10/15 09:58:56

سپهرغرب، گروه خبر: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای مهارت در حوزه صادرات، شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد برای شرکت در این رویداد دعوت به ثبت‌نام کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمانشاه، روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای محورهای این رویداد در موضوعات تهیه و تدوین بوم کسب‌وکار صادراتی، آنالیز بازار و ایجاد بازارهای جدید بین‌المللی، انتقال تجارب صادراتی و بازاریابی بین‌المللی و افزایش آگاهی از اصول کسب‌وکار صادراتی اعلام شد.
براساس این اطلاعیه، آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این دوره آموزشی 28 دی‌ماه در اتاق بازرگانی کرمانشاه است.
قدمت اتاق بازرگانی کرمانشاه به سال 1320 برمی‌گردد. ساختار اصلی و کلی اتاق متشکل از هیئت نمایندگان، هیئت‌رئیسه و رئیس است که هر چهار سال هم‌زمان با سراسر کشور از طریق برگزاری انتخابات معرفی می‌شود و همه اعضای اتاق که دارای کارت بازرگانی یا کارت عضویت معتبر هستند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.
اتاق کرمانشاه هم‌اکنون نزدیک به یک‌هزار نفر عضو دارد. میزان صادرات استان کرمانشاه در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از هفت درصد رشد برخوردار بوده است.
براساس اعلام اداره کل گمرکات کرمانشاه، یک میلیارد و 771 میلیون و 219 هزار و 869 دلار کالا از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه از مرزهای استان به عراق صادر شده است.
استان کرمانشاه درمجموع 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز دو مرز رسمی و پنج بازارچه رسمی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شناسه خبر 64650