شناسه خبر:64677
1401/10/17 09:28:48

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از افتتاح و راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری سطح دو این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد.

الهه عزتی پنجشنبه 15 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ناباروری سطح دو پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری به‌منظور صیانت از جمعیت و فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت در شهرستان برای نخستین‌بار راه‌اندازی و در دهه فجر افتتاح خواهد شد؛ ضمن اینکه پزشک مربوطه آن درحال طی کردن آموزش سه‌ماهه خود است.
وی در ادامه با اشاره به معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، تصریح کرد: امسال این معاونت نیروهای بهورز بسیاری را تربیت کرده‌ که حدود 20 بهورز پس از پایان دوره‌های آموزشی خود به سیستم دانشکده تزریق و کمبود بهورز دانشکده مرتفع خواهد شد.
عزتی در رابطه با معاونت آموزش و تحقیقات و فناوری و فرهنگی دانشکده نیز تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان دارای 266 دانشجو در سه رشته فوریت‌های پزشکی، پرستاری و بهداشت عمومی بوده که توسعه و افزایش رشته‌های این دانشکده ازجمله کارشناسی فوریت‌های پزشکی در برنامه است.
وی خاطرنشان کرد: در این معاونت اقدامات بسیاری انجام شده که ارتقا و توانمندسازی اعضای هیئت‌علمی دانشکده، توسعه رشته‌ها و توسعه فضای فیزیکی و آموزشی را می‌توان از اقدامات مهم این معاونت برشمرد.
عزتی همچنین با اشاره به معاونت درمان نیز یادآور شد: بیمارستان قائم (عج) اسدآباد دارای 128 تختخواب بوده که برای شهرستان یک بیمارستان جنرال محسوب می‌شود؛ این معاونت نیز در جذب نیروهای انسانی متخصص و جذب پزشکان متخصص، توسعه فضای بیمارستان و افزایش وام بیماران صعب‌العلاج و پیگیری برای راه‌اندازی نخستین مرکز درمان ناباروری از نقش مؤثری برخودار بوده است.
وی در رابطه با معاونت توسعه دانشکده هم گفت: در جهت افزایش اعتبارات توسط معاونت توسعه دانشکده اتفاقات خوبی افتاده و ارتقای پروژه‌های عمرانی، بازسازی ساختمان‌های فرسوده و نوسازی ساختمان‌ها درحال پیگیری و انجام هستند.
عزتی ادامه داد: توسط معاونت توسعه جذب‌های خوبی در قالب نیروی انسانی پرستار، اتاق عمل‌ها و ریکاوری انجام شده است؛ ضمن اینکه تأمین فضای فیزیکی ارائه خدمات را نیز معاونت توسعه برعهده دارد.
وی با اشاره به مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی، مطرح کرد: یک کمبود کشوری دارو داریم که مدیریت با مکاتباتی که با وزارتخانه دارد، مقداری از کمبودها در زمینه آنتی‌بیوتیک را مرتفع کرده است.
عزتی تصریح کرد: علاوه‌بر آن، مدیریت غذا و دارو بازدیدهای مستمر و زیادی را از داروخانه‌ها و عطاری‌های سطح شهرستان دارد و مراکز غیر قانونی توسط این مدیریت پلمب می‌شود.
وی در رابطه با اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز گفت: طی چندماه آینده اورژانس پیش‌بیمارستانی پیرملو افتتاح خواهد شد که کارهای آن درحال انجام است و با رایزنی انجام‌شده پیمانکار ظرف چند ماه آینده این پروژه را برای افتتاح و آغاز فعالیت، تحویل خواهد داد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه از رشد بیش از 20 برابری تسهیلات اختصاص داده‌شده به بیماران خاص و صعب‌العلاج این شهرستان نسبت به سال 99 خبر داد و بیان کرد: فرآیند اعطای تسهیلات به بیماران خاص از سال 99 آغاز شده که در این سال سهمیه اعتبارات افزون‌بر 433 میلیون تومان، در سال 1400 یک میلیارد و 100 میلیون تومان و در سال 1401 با رشد بیش از 20 برابری، 23 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.
عزتی یادآور شد: به‌منظور حمایت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج شهرستان اسدآباد همشهریان مبتلا به هموفیلی، تالاسمی ماژور، اوتیسم، بال پروانه‌ای، CF، ام‌اس، SMA، دیالیز، پیوندی و انواع سرطان‌های درحال درمان و همچنین زوجین نابارور درحال درمان با دریافت معرفی‌نامه از دانشکده علوم پزشکی به بانک عامل معرفی شده و به آن‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه 50 میلیون تومانی چهار درصد اعطا می‌شود که تاکنون در این رابطه 360 خانوار اسدآبادی از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

شناسه خبر 64677