شناسه خبر:64747
1401/10/18 09:39:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد ایلام از کمک 375 میلیارد ریالی نیکوکاران به نیازمندان ایلامی خبرداد.

رضا طاهری در گردهمایی آموزشی مسئولان و مدیران اجرایی مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد استان ایلام که در محل هتل زاگرس این شهرستان برگزار شد، گفت: مردم نیکوکار در استان ایلام امسال تاکنون بیش از 375 میلیارد ریال برای مشارکت در دستگیری از نیازمندان به مراکز نیکوکاری این استان کمک کرده‌اند.
وی افزود: باتوجه به اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) بالا برون سطح مشارکت مردم ومردمی شدن فعالیت‌ها و خدمات امداد است مراکز نیکوکاری می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزارها و ظرفیت‌های اصلی این امر باشند.
مدیرکل کمیته امداد ایلام به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و افزود: این مهم یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است و مراکز نیکوکاری با توجه به اینکه پل ارتباطی مناسبی بین نیکوکاران و نیازمندان جامعه به حساب می‌آیند می‌توانند نقش بسیار مهمی در این زمینه را ایفا کنند.
طاهری تصریح کرد: توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در قالب طرح 2020 یکی دیگر از اقدامات این نهاد حمایتی است که با همکاری بهزیستی، هلال احمر، استانداری و دیگر دستگاه‌ها در برخی شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار می‌شود، همچنین مراکز نیکوکاری می‌توانند نقش بسزایی در این باره داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه جلب اعتماد افراد خیر می‌تواند رمز موفقیت مراکز نیکوکاری باشد گفت: جلب اعتماد افراد خیر و نیکوکار به‌منظور مشارکت بیشتر در خدمت به محرومان است می‌تواند مهم ارزیابی شود.
این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با شناسایی نیازمندان و خدمت‌رسانی به آنان، هدایت صحیح منابع دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تشکل‌های مردمی و هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی ازجمله دیگر وظایف مراکز نیکوکاری است.

شناسه خبر 64747