شناسه خبر:64792
1401/10/19 09:16:25

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری نخستین همایش تولیدات گروه‌های موسیقی استان خبر داد.

هادی فیض‌منش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای شناسایی پرورش و تقویت استعدادهای خلاق و پاسداشت موسیقی ناب ایرانی اقدام به برگزاری همایش تولیدات گروه‌های موسیقی کرده است.
وی با بیان اینکه این همایش بهمن ماه برگزار خواهد شد، با ارائه توضیحاتی در خصوص شرایط شرکت در همایش، اظهار کرد: آثار هنرمندان بومی با رویکرد ملی و آزادی با استفاده از اشعار مناسب، سازبندی رایج، موسیقی ایرانی محلی و مقامی و پاپ در اولویت انتخاب آثار خواهد بود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان مدت زمان اجرا برای گروه‌نوازی را حداقل 15 و حداکثر 20 دقیقه دانست و گفت: هر خواننده باید فقط در یک گروه عضویت داشته باشد.
وی تعداد نفرات هر گروه را حداقل پنج نفر عنوان کرد و گفت: انتخاب آثار به صورت غیر حضوری بوده و آیین پایانی به صورت حضوری با اجرای گروه‌های منتخب برای عموم برگزار خواهد شد.
فیض‌منش با تاکید بر اینکه گروه‌های پذیرفته شده کمک هزینه دریافت خواهند کرد؛ گفت: علاوه بر این برای گروه‌های برگزیده رتبه‌های اول تا سوم امکان ضبط و ساخت کلیپ تصویری از آثار شان فراهم خواهد شد.

شناسه خبر 64792