شناسه خبر:64874
1401/10/20 11:50:05

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه بر ارائه هرچه بهتر خدمات به مددجویان بهزیستی تأکید کرد و گفت: ما موظفیم امورات و کارهای جامعه هدف بهزیستی را با افتخار تمام، تسهیل کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

«محمدطیب صحرایی» روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات کانون پرورش فکری استان افزود: برای بسیاری از افراد دسترسی‌ها و امکانات در جامعه زیاد است، اما مددجویان بهزیستی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند؛ بنابراین باید کارشان را تسهیل کنیم و این خدمات را با نهایت افتخار به آن‌ها ارائه دهیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه خدمت به خانواده بهزیستی موجب جلب رضایت خداوند متعال می‌شود، اظهار کرد: ما باید برای رضایت مخاطبان نهادهای حمایتی استان مانند بهزیستی و کمیته امداد نهایت تلاش خود را به‌کار بگیریم.

وی افزود: خوشحالیم که فضای خدمت در کرمانشاه به‌سرعت درحال گسترش و توسعه است و باید این حرکت را با سرعت، دقت و جدیت تقویت کنیم و یادمان باشد که در این مدت کوتاهی که مسئولیتی بر دوش ما قرار دارد، باید نوکری مردم را انجام دهیم.

صحرایی با تأکید بر اینکه پست‌های اجرایی زودگذر و امانت هستند و نباید به مسئولیت‌ها به‌عنوان طعمه نگاه کنیم، گفت: خداوند در قرآن فرموده است که تا می‌توانید برای خدمت به مردم حریص باشید و امروز هرچه این خدمت به سمت بهزیستی هدایت شود، زیباتر است.

مدیرکل جدید بهزیستی استان کرمانشاه نیز ابراز کرد: 9 هزار خانوار استان تحت حمایت بهزیستی فاقد مسکن هستند و ما برای زنان سرپرست خانوار و معلولینی که دغدغه مسکن دارند، به دنبال ساخت سرپناه خواهیم بود.

«بهزاد شهبازی» اشتغال را بزرگ‌ترین دغدغه مددجویان بهزیستی دانست و گفت: بر همین اساس امسال 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان استان مصوب شده است؛ بنابراین برای ایجاد اشتغال و دریافت این تسهیلات از ظرفیت‌های استانی، ملی و سایر مجموعه‌ها و نهادهای همراه استفاده می‌کنیم و از طرفی هم به دنبال اجرایی کردن سهم سه درصدی استخدام معلولان در آزمون‌های استخدامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه رایزنی برای استخدام مددجویان بهزیستی در واحدهای صنعتی، تولیدی و کارخانه‌های استان انجام می‌شود، اظهار کرد: دومین مشکل مددجویان بهزیستی استان مسکن است و در همین راستا از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه قول گرفتیم تا درصورت تأمین زمین این قرارگاه برای مددجویان فاقد مسکن، خانه بسازد.

* 9 هزار خانوار تحت حمایت بهزیستی فاقد مسکن هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه 9 هزار خانوار تحت حمایت بهزیستی فاقد مسکن هستند، افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه بنا دارد یک میلیون مسکن در کشور بسازد و ما هم برای زنان سرپرست خانوار و معلولینی که دغدغه مسکن دارند، به دنبال ساخت این واحدها هستیم.

شهبازی یکی دیگر از مشکلات کرمانشاه که موجب عدم توسعه استان شده است را معتادان متجاهر دانست و گفت: معتادان به‌دلیل نداشتن شغل بعد از مدتی دوباره به سمت مصرف مواد مخدر می‌روند، بنابراین بنا داریم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط زیرساخت‌های لازم را برای سامان‌دهی این قشر فراهم و آن‌ها را توانمند کنیم.

مناسب‌سازی فضاهای اداری و عمومی شهر برای معلولین و ارتقای ارائه خدمات رفاهی برای کارکنان بهزیستی، از دیگر وعده‌های آقای شهبازی بود که به آن‌ها اشاره کرد.

در انتهای این مراسم از زحمات 29 ماهه «فرحناز محمدی» تقدیر و «بهزاد شهبازی» به‌عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان کرمانشاه معرفی شد.

شناسه خبر 64874