شناسه خبر:64897
1401/10/21 09:18:56

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: گسترش مشاغل خانگی جایگاه خاصی در اقتصاد مقاومتی دارد و جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌گیرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: با تولیدات و مشاغل خانگی می‌توانیم بخش قابل توجهی از نیازهای جامعه را تأمین کنیم.
وی برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در روزهای پایانی سال را اقدام بسیار ارزشمند بسیج و مرتبطین با دستگاه‌های اجرایی دانست.
استاندار همدان گفت: مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه و دوراندیش خود درباره اقتصاد مقاومتی این اقتصاد را راه حل مبارزه و غلبه بر توطئه‌های کشورهای متخاصم در تحریم جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.
وی توهین نشریه عنصر صهیونیستی در راستای توهین به ارزش‌های اسلامی را ناشی از شکست هیمنه غرب در برابر فرهنگ اسلامی ملت ایران خواند.
بالاترین مقام اجرایی استان گفت: در نگاه اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مبدع آن بودند، باید با استفاده کامل از منابع داخلی نه‌تنها بتوانیم نیازهای داخلی را برطرف کنیم، بلکه با صادرات محصولات دانش‌بنیان، جایگاه خود را در اقتصاد جهانی روزبه‌روز تقویت کنیم.
وی تأکید کرد: اگر بخواهیم در صادرات موفق باشیم، باید بتوانیم با استفاده از ابزار دانش‌بنیان هزینه‌های تولید را کاهش دهیم و کیفیت تولید را بالا ببریم و با عرضه محصولات با بهره‌وری بالا، در دنیا رقابت کنیم.
استاندار گفت: ضرورت دارد ابعاد گوناگون اقتصاد مقاومتی در امنیت و اقتدار غذایی در برابر جبهه گسترده تحریم‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وی نظام گلخانه‌ای را که با استفاده بهینه از آب بهره‌وری را افزایش می‌دهد، یکی دیگر از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی دانست.
قاسمی‌فرزاد دیگر مزایای اقتصاد مقاومتی را ایجاد اشتغال در زمینه کشاورزی، صنعت و صنایع دستی خواند و تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید بتوانند در ارزیابی تولیدات اقتصاد مقاومتی و معرفی آن‌ها سهیم باشند.

شناسه خبر 64897