شناسه خبر:64993
1401/10/27 08:54:51
مدیر منطقه 7 عملیات انتقال گاز ایران:

همدانی‌ها نگرانی اُفت فشار گاز نباشند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با تأکید بر اینکه هیچ نگرانی از بابت اُفت فشار گاز در استان همدان وجود ندارد، گفت: فشار شبکه روز گذشته در استان همدان 600PSI بود که هیچ نگرانی در زمینه اُفت فشار گاز نداریم.

مهدی زارع با اشاره به اینکه در کل کشور برودت هوا وجود دارد و ممکن است استان‌هایی که در انتهای خطوط قرار دارند با اُفت فشار گاز مواجه شوند، اظهار کرد: در منطقه هفت انتقال گاز هیچ مشکلی از بابت فشار گاز وجود ندارد و پایین‌ترین فشار در الیگودرز با 300PSI گزارش شده است.
مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با بیان اینکه فشار کمتر از 100PSI مشمول اُفت فشار است، یادآور شد: تا زمانی که فشار شبکه بالای 200PSI باشد، قطعی گاز نخواهیم داشت.
وی درباره صادرات گاز به کشور عراق در شرایط موجود تصریح کرد: صادرات گاز به عراق به زیر هفت میلیون رسیده است، درحالی که طبق قرارداد باید 10 میلیون متر مکعب باشد؛ ضمن اینکه در آینده نزدیک این مقدار هم قطع خواهد شد.
زارع مطرح کرد: اگر در غرب کشور فشار گاز کاهش یابد، به‌طوری که در گازرسانی به مردم مشکل ایجاد کند، صادرات گاز را با هماهنگی کشور عراق قطع خواهیم کرد که البته این موضوع تصمیم دیسپاچینگ ملی است.

شناسه خبر 64993