شناسه خبر:65000
1401/10/27 09:03:26

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از نجات سه مادر باردار گرفتار در برف همدان طی روز گذشته خبر داد و گفت: سالمندان به‌خاطر یخبندان از منزل خارج نشوند تا از آسیب‌دیدگی ایمن باشند.

رضا طهماسبی با ابراز خرسندی از بارش نعمت الهی، اظهار کرد: ممکن است در این شرایط و با تغییرات اقلیمی و یخ‌زدگی و ناایمن بودن معابر و جاده‌ها، شاهد اتفاقات و آسیب‌های باشیم که می‌طلبد مردم بیشتر مراقب خود باشند.
وی با اشاره به اینکه در این چندروز اخیر مراکز درمانی استان با حضور کامل تمام نیروهای فوق تخصصی، تخصصی، پرستار، ماما و غیره به مانند روزهای قبل مشغول خدمت‌رسانی به مردم بوده است، گفت: کار حوزه درمان تعطیلی ندارد و نیروهای این بخش در هر شرایط و سختی کاری، آماده ارائه خدمات هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با تأکید بر اینکه نیروهای درمان در شرایط سخت کرونا نیز در کنار مردم بودند و در همه بحران‌ها حضور پُررنگی دارند، افزود: در این چندروز اخیر حتی شاهد افزایش بیماران در مراکز درمانی بودیم و خدمات به‌موقع ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر نیروهای درمان بر بالین چندین مادر باردار گرفتار برف حاضر شدند و با اقدامات درمانی لازم آن‌ها را به مراکز درمانی منتقل کردند، گفت: روز گذشته حداقل به سه مادر باردار خدمات درمانی لازم ارائه شد.
طهماسبی خاطرنشان کرد: در چندروز آینده احتمال افزایش تصادفات، زمین‌خوردگی و شکستگی‌ها وجود دارد و توصیه این است که با توجه به لغزندگی، مه‌گرفتگی و کاهش دید در جاده‌ها و معابر، مردم دقت خود را افزایش داده و از وسایل ایمن استفاده کنند و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم هیچ‌کدام از هم‌وطنان را خطرات جاده‌ای تهدید نکند، افزود:‌ لغزندگی معابر و یخ‌زدگی پیاده‌روها و خیابان‌ها خصوصاً برای سالمندان خطرناک است و امکان دارد دچار آسیب شوند؛ توصیه این است که درصورت نداشتن کار ضروری، از منزل خارج نشوند تا به شرایط پایدار برسیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه مراکز درمانی، مراکز تروما و غیرتروما و بیمارستان‌های استان آماده ارائه خدمات در روزهای برفی هستند، عنوان کرد: روز گذشته جلسه‌ای را با رؤسا و مدیران مراکز درمانی برگزار کردیم و تأکید بر تمهیدات لازم نسبت به شرایط پدافندی و بررسی مخازن آب، گازوئیل و سیستم گرمایشی شد که خوشبختانه آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه امیدواریم شاهد اتفاقات ناگوار و بیماری‌ نباشیم اما در هر صورت آمادگی ارائه خدمات وجود دارد، گفت: مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و تا جایی که امکان دارد، مراقبت لازم را داشته باشند تا شاهد وقوع حادثه‌ای نباشیم.
طهماسبی بیان کرد: نیروهای درمانی همواره در هر شرایطی خدمات لازم را ارائه داده‌اند و امیدواریم مردم نیز به قدردانی از آن‌ها، رعایت کنند تا کمتر دچار آسیب شوند.

شناسه خبر 65000