شناسه خبر:65036
1401/10/28 09:09:02

سپهرغرب، گروه خبر: واحد 250 مگاواتی شماره دو نیروگاه شهیدمفتح پس از 90 روز تعمیرات اساسی، در ساعت 17٫37 روز یکشنبه 25 دی‌ماه با موفقیت به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: واحد شماره دو نیروگاه پس از هجدهمین دوره تعمیرات اساسی در واحدها و با همت و تلاش کارکنان نیروگاه و مشارکت پیمانکاران داخلی در زمان مقرر به شبکه سراسری متصل شد.
عبدالمجید دیناروند افزود: در این دوره از تعمیرات و برای نخستین‌بار بیش از 90 درصد فعالیت‌های تعمیراتی توسط کارکنان این مجموعه و شرکت‌های پیمانکاری داخل استان صورت گرفت که یک موفقیت بزرگ برای این نیروگاه محسوب می‌شود.
مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح زمان اجرای فصل دوم تعمیرات سال جاری واحدها را از اواسط بهمن‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام کرد و گفت: تعمیرات دوره‌ای سایر واحدهای این مجموعه با هدف رفع نواقص موجود انجام خواهد گرفت تا هر چهار واحد نیروگاه با حداکثر توان وارد اوج مصرف تابستان شود.
شایان ذکر است نیروگاه شهیدمفتح شامل چهار واحد بخار 250 مگاواتی جمعاً به ظرفیت یک‌هزار مگاوات است که دو درصد از نیاز شبکه برق کشور و کل استان همدان را تأمین می‌کند و بالاترین تبادل برق در کریدور شمال جنوب در پست بلافصل این نیروگاه کنترل می‌شود.

شناسه خبر 65036