شناسه خبر:65078
1401/10/29 09:13:35

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد تبیین در شرایط کنونی کشور امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

«محمدطیب صحرایی» روز چهارشنبه در نخستین یادواره 201 شهید بسیج ادارت استان کرمانشاه با حضور امام‌جمعه و فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در حسینیه ثارالله، اظهار کرد: اگر جهاد برای یک انسان مسلمان واجب است، عرصه جهاد را ولی او باید تعیین کند و امروز یکی از عرصه‌های فوری و قطعی معین‌شده به‌وسیله ولی برای ما، جهاد تبیین است.
وی افزود: همه باید دست به دست هم داده تا بیش از گذشته فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج داده و جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده را به نحو شایسته‌ای اجرا کنیم.
استاندار کرمانشاه همچنین به نقش شهدا در دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال شهید را به‌عنوان یک نماد کامل برای زیبایی‌های درون ما قرار داده، زیرا قدرت و عزت همه مربوط به شهدا است.
صحرایی با اشاره به تأکیدات شهید سلیمانی برای تداوم راه شهدا و داشتن زندگی شهیدگونه، افزود: اگر ما خود را یک مسلمان می‌دانیم، باید همواره منتظر شهادت باشیم.
وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا نام، سیره، سبک و الگوهای رفتاری شهدا را حفظ کرده و آن‌ها را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم، تأکید کرد: در این مسیر باید باورها و ارزش‌های دوران انقلاب و شهدا را در کنار عرصه جهاد به نسل جدیدی که آن دوران را درک نکرده‌اند، انتقال دهیم.
* جهاد تبیین نیاز جدی کشور است
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز در این آیین با اشاره به اینکه همه دشمنان قسم‌خورده برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسئولان و مردم تلاش می‌کنند، گفت: در این مقطع جهاد تبیین ضروری و نیاز جدی کشور است.
سردار «بهمن ریحانی» افزود: جهاد تبیین همین زنده نگه داشتن و پاسداشت راه شهدا است، زیرا زنده نگه داشتن آن باعث زنده ماندن انقلاب می‌شود.
وی اضافه کرد: با همه دشمنی‌های مخالفان انقلاب این مسیر شهدا همچنان ادامه خواهد داشت و مسئولیت ما در این مسیر سنگین است و برای حفظ نظام باید در مسیر راه شهدا باقی ماند.
نخستین یادواره 201 شهید سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و بسیجیان ادارات و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله برگزار شد.

شناسه خبر 65078