شناسه خبر:65085
1401/10/29 09:22:11
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان:

مددجویان بهزیستی را توانمند می‌کنیم

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این اداره کل با بهزیستی استان تفاهم‌نامه‌ای در راستای هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای توانمندسازی مهارتی مددجویان بهزیستی منعقد کرد.

وهب مختاران روز چهارشنبه اظهار کرد: موضوع تفاهم‌نامه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌منظور ارتقای مهارت و توانمندی‌های مددجویان بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبودیافته در سطح استان است.
وی ادامه داد: تأمین مربی و فضای آموزشی، برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، نظارت بر نحوه اجرای آموزش، برگزاری ارزشیابی و سنجش مهارت و اعطای گواهینامه مهارت درصورت موفقیت در آزمون کتبی و عملی، از توافقات این اداره کل است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: تأمین مربی و برگزاری دوره آموزشی خبازی، تأمین مواد مصرفی دوره‌های آموزشی، تبلیغ، فراخوان، شناسایی، سامان‌دهی و معرفی جامعه هدف به این اداره کل و معرفی زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبودیافته ماده 16 برای شرکت در دوره‌های آموزشی با استفاده از مربیان مشارکتی، از توافقات اداره کل بهزیستی در این تفاهم‌نامه است.
مختاران تشکیل کمیته راهبردی و تعیین اعضای آن، همکاری در نیازسنجی آموزشی، مشارکت در راه‌اندازی مجمع خیرین اشتغال و مشارکت در تمامی دوره‌های برگزارشده با هدف معرفی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از توافقات مشترک تفاهم‌نامه اعلام کرد.
وی ادامه داد: تمامی مفاد تفاهم‌نامه طبق قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اجرا می‌شود و مسئولیت صحت اجرای این بند برعهده ناظر تفاهم‌نامه است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار کرد: طی 9 ماهه سال جاری 6 هزار و 768 نفر در کارگاه‌های ثابت بخش دولتی این اداره کل از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.
مختاران افزود: یک میلیون و 426 هزار و 754 نفرساعت آموزش طی این مدت در 22 مرکز فنی و حرفه‌ای سطح استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
وی با اشاره به اینکه از تعداد مذکور 12 هزار و 216 نفر مرد و هفت هزار و 755 نفر زن در بیش از 120 کارگاه آموزش مهارتی شرکت کردند، تصریح کرد: 450 دوره آموزشی در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر برگزار شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه در راستای مهارت‌افزایی در جامعه تلاش‌های گسترده‌ای به همت این اداره کل صورت می‌گیرد، اظهار کرد: فقر مهارتی یکی از مشکلات عمده جامعه و جوانان است که با برگزاری دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف، برطرف خواهد شد.
مختاران ایجاد اشتغال پایدار با ترویج آموزش‌های مهارتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اعلام کرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید سرلوحه همه آموزش‌ها قرار گیرد.
وی بر توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی براساس نیاز صنایع استان تأکید و اظهار کرد: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موجب رونق کسب‌وکار و کارآفرینی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی استان می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه تربیت نیروهای مهارتی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی باید در دستور کار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گیرد، افزود: نگاه ما به آموزش‌های مهارتی در استان، زیرساختی، تسهیل‌گرایانه و حمایتی است که برای گسترش آن از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.
مختاران با اشاره به جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کارآفرینی و اشتغال در سطح استان، تصریح کرد: وجود پُل‌های ارتباطی بین مراکز آموزشی، صنعتی و تولیدی موجب تربیت نیروهای توانا و مورد نیاز بخش‌های تولیدی جامعه می‌شود.
استان همدان دارای 22 مرکز و شعبه دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

شناسه خبر 65085