شناسه خبر:65092
1401/10/29 09:31:15
رئیس کل دادگستری استان همدان در بازدید از زندان مرکزی و اندرزگاه نسوان:

میزان عفوهای اعطایی افزایش سه برابری داشته است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری همدان در بازدید سه‌ساعته از زندان مرکزی و اندرزگاه نسوان گفت: میزان عفوهای اعطایی در سه‌ونیم سال اخیر، افزایش سه برابری نسبت به آمار 10 سال قبل از آن داشته است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، محمدرضا عدالتخواه به همراه مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از قضات با حضور در زندان مرکزی همدان و بند نسوان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با زندانیان به‌صورت چهره‌به‌چهره ملاقات کرد.
عدالتخواه در سخنانی ضمن تبریک روز زن و مادر، گفت: قرآن کریم یکی از اساسی‌ترین راه‌های رهایی از بند است که شما می‌توانید با توسل به ائمه و پیروی از سبک زندگی بزرگان دینی و عمل به توصیه‌های آن‌ها، زندگی خود را بازآفرینی کنید.
رئیس کل دادگستری همدان در ادامه با تأکید بر افزایش سه برابری عفوهای اعطایی در سه‌ونیم سال اخیر نسبت به آمار 10 سال گذشته، افزود: اگرچه خواندن قرآن و حفظ سوره‌های آن می‌تواند منجر به کاهش میزان مجازات شده و باعث بهره‌مندی از ارفاقات قانونی باشد، اما برای رسیدن به سعادت ابدی، فهم کتاب آسمانی و تغییر سبک زندگی براساس آموزه‌های قرآن، یک ضرورت است.
در ادامه پس از پایان مراسم در بند نسوان، هیئت بازدیدکننده از بخش‌های مختلف زندان همدان به‌خصوص سوله ورزشی تازه‌تأسیس زندان مرکزی و کارگاه‌های اشتغال زندانیان بازدید کردند.
رئیس کل دادگستری استان همدان اقدامات انجام‌شده در این زندان به‌خصوص فعالیت‌های مربوط به حوزه اشتغال زندانیان را قابل تحسین و تقدیر دانست و از پیشرفت و توسعه فعالیت‌های انجام‌شده در راستای کمک به توانمندسازی زندانیان ابراز رضایت کرد.
عدالت‌خواه همبستگی و ارتباط مؤثر بین واحد‌های قضائی را یکی از راهکارهای اساسی در افزایش میزان بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و تسریع خدمات‌رسانی به محکومین دانست و در این راستا از ارتباط مؤثر مجموعه‌های قضائی در استان ابراز خرسندی و از همکاران خود تقدیر کرد.
در این بازدید رئیس کل دادگستری استان همدان، زلفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان، محمدی‌مهر رئیس دادگاه انقلاب، رضاپور معاون دادستان مرکز استان و جمعی از قضات شعبات مختلف با حضور در بند نسوان، به بررسی مشکلات و درخواست‌های قضائی زندانیان پرداختند.

شناسه خبر 65092