شناسه خبر:65199
1401/11/2 10:36:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به همکاری پلیس و دستگاه قضایی گفت: برخورد با جرائم خشن و تیراندازی در کرمانشاه تشدید می‌شود.

پرویز توسلی زاده روز شنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با جرایم خشن که با حضور مقامات انتظامی و قضائی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برخی جرایم و اختلافات قابل اصلاح و سازش است اما با برخی جرایم نیز باید قاطعانه و بدون گذشت برخورد کرد.
وی افزود: اولویت اول دستگاه قضائی ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اختلافی و جلوگیری از تکرار جرم است و به همین خاطر از مسئولان انتظامی خواسته شده تا برای هر پرونده‌ای یک بسته حل اختلاف تعریف شود که خوشبختانه این کار هم انجام و نتایج خوبی داشته است.
توسلی زاده تصریح کرد: در مرحله بعدی اگر یقین حاصل شود فرد مجرم قابلیت اصلاح ندارد و امکان ارتکاب مجدد جرایم خشن از سوی وی بالاست بدون شک قاطعانه با او برخورد می‌شود.
رئیس کل دادگستری کرمانشاه یکی از جرایمی که موجب نگرانی می‌شود را موضوع تیراندازی‌ها عنوان کرد و گفت: دستگاه قضائی و پلیس در ماه‌های اخیر تمرکز خوبی برای کاهش و مهار این جرم داشته‌اند و به نتایج خوبی هم دست یافته‌اند.
وی ادامه داد: دستگیری اکثر عاملان تیراندازی در سریع‌ترین زمان ممکن و صدور احکام بازدارنده و لغو مرخصی آنها از جمله اقدامات پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با این دسته از مجرمان بوده است.
توسلی زاده بر لزوم مدیریت اختلافات از سوی مقامات قضائی و انتظامی تاکید و بیان کرد: انجام این کار از بروز بسیاری جرایم از جمله تیراندازی، قتل و … جلوگیری و اجازه نمی‌دهد حوادث تلخ‌تری رخ دهد.
رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به تشکیل حدود 550 هزار پرونده در سال در محاکم قضائی استان کرمانشاه، گفت: اگر مدیریت اختلافات به خوبی صورت نگیرد ممکن است همین تعداد پرونده نیز در خصوص جرایم تیراندازی و سلاح و مهمات تشکیل شود که کار رسیدگی را سخت‌تر می‌کند.
وی اضافه کرد: در گذشته بارها شاهد بوده‌ایم که اختلافات ریز و جزئی به خاطر عدم مدیریت و تلاش برای سازش و حل و فصل آنها، به اختلافات بسیار بزرگ‌تر و حتی قتل منجر شده است در حالی که می‌شد با مدیریت صحیح از وقوع آن جلوگیری کرد.
توسلی زاده در پایان از تلاش‌های مأموران انتظامی در راستای برخورد با جرایم خشن از جمله جرایم مربوط به تیراندازی و برخورد با باندهای قاچاق سلاح و مهمات نیز قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضائی نیز به همه توان از طرح‌ها و برنامه‌های پلیس حمایت می‌کند.

شناسه خبر 65199