شناسه خبر:65202
1401/11/2 10:39:41

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهور کرمانشاه با اشاره به نصب 27 دوربین در معابر بزرگراهی گفت: معابر کلانشهر کرمانشاه تحت کنترل سامانه‌های هوشمند قرار گفت.

سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: با نصب این 17 دوربین کنترل سرعت، تعداد دوربین‌های نصب شده در معابر بزرگراهی و پرسرعت کلانشهر کرمانشاه به 27 دوربین افزایش یافت.
وی افزود: از نظر استفاده از ابزارهای هوشمند سایر کلانشهرهای کشور وضعیت مطلوب‌تری نسبت به کرمانشاه دارند اما می‌توان گفت که اولین گام‌ها برای عبور از کنترل سنتی ترافیک در کرمانشاه برداشته شده است.
حیدری با اشاره به تأثیر سرعت بر تعداد و شدت تصادفات تصریح کرد: سرعت در اکثر تصادفات منجر به جرح و فوت عامل بسیار مهمی محسوب می‌شود که غیرقابل چشم‌پوشی است و نیاز است با استفاده از ابزارهای هوشمند، سرعت وسایل نقلیه در طول شبانه روز مورد رصد قرار گیرد.
رئیس پلیس راهور کرمانشاه ادامه داد: خودروهایی که سرعت مجاز در معابر را رعایت نمی‌کنند به صورت کاملاً هوشمند رصد شده، تصاویر تخلف سرعت غیرمجاز آنها در سامانه ثبت، بلافاصله به مرکز اجراییات پلیس راهور ارسال شده و پس از واپایش مشخصات وسیله نقلیه توسط سامانه بر اساس میزان عدول از سرعت مجاز بر روی پلاک وسیله نقلیه جریمه‌های 600 هزار ریالی و 2 میلیون ریالی ثبت می‌شود.

شناسه خبر 65202