شناسه خبر:65328
1401/11/5 09:37:22

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان بهار گفت: این شهرستان رتبه برتر پوشش بیمه روستایی و عشایری استان همدان را با ضریب پوشش بیمه‌ای بیش از 15 هزار نفر در سال جاری کسب کرد.

روح‌اله نباتی روز سه‌شنبه تعداد افراد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری را در این شهرستان 15 هزار و 203 نفر برشمرد و افزود: 15 درصد از این افراد را بانوان و 85 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند که 86 درصد افراد متأهل و 14 درصد مجرد هستند.
فرماندار بهار با اشاره به اینکه 40 درصد جمعیت شهرستان بهار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار دارند، تصریح کرد: بیمه از نقش مهمی در خانوارهای جامعه به‌ویژه خانوارهای آسیب‌پذیر برخوردار بوده و هدف از پوشش بیمه‌ای کسب رتبه نیست.
نباتی با تأکید بر ارتقای هرچه بیشتر افراد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری توسط کارگزاری‌ها درحال فعالیت در شهرستان به‌ویژه بیمه قشر بانوان با ترغیب و تشویق و ارتقای اطلاعات آنان در این رابطه، تشریح کرد: با هدف‌گذاری و تلاش مضاعف در دو ماه آینده تعداد سهمیه شهرستان در بحث صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری از 60 درصد، به 80 تا 85 درصد افزایش یابد.
وی بازنشستگی، پرداخت حقوق ازکارافتادگی و همچنین بازماندگان را ازجمله سه مزیت این بیمه برای جامعه هدف برشمرد و افزود: در این نوع بیمه دولت برای اجرای رفاه و عدالت اجتماعی، نقش کارفرما را دارد و 70 درصد حق بیمه را متقبل می‌شود و 30 درصد حق بیمه باقی‌مانده را مردم پرداخت می‌کنند.
فرماندار بهار اظهار کرد: فعالان مشاغل فصلی، رانندگان برون‌شهری و حمل بار، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، کشاورزان ساکن شهر، عشایر، روستاییان، شاغلان حوزه صنایع دستی، زنبورداران، کارکنان شرکت‌ها و مراکز وابسته به مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام پزشکی، افراد عضو تعاونی‌ها، مربیان و حافظان قرآن بخشی از جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.
درحال حاضر 132 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان هستند که از این تعداد هفت هزار و 400 خانوار ماهانه مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 65328