شناسه خبر:65487
1401/11/9 09:10:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: افزون‌بر دو هزار و 500 طرح مورد ارزیابی و راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد.

یوسف شعبانی با اشاره به تشکیل قرارگاه اشتغال از روز شنبه هشتم بهمن‌ماه تا 20 اسفندماه سال‌ جاری با هدف نظارت بر شغل‌های ثبت‌شده در سامانه رصد، ابراز کرد: موضوع طرح‌های اشتغال‌زایی در استان همدان از سوی دستگاه‌های متولی و میزان تسهیلات پرداختی به این طرح‌ها ظرف یک ماه گذشته بازتاب وسیعی در شبکه‌های مجازی و اجتماعی داشت که البته بارها از زبان مسئولان و مجموعه معاونت اقتصادی استانداری و مدیران مربوطه به این ابهام‌ها پاسخ داده شد.
شعبانی افزود: راه‌اندازی این قرارگاه پیرو تأکیدات رئیس‌جمهور و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و نتیجه این بازدیدهای میدانی و نظارت‌ها در یک برنامه جامع در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در مدت حدود 40 روز فعالیت قرارگاه اشتغال در استان تمام طرح‌های ثبت‌شده در سامانه رصد که با هماهنگی یک مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی استان انجام شده، به‌صورت میدانی و حضوری بازدید و از آن‌ها گزارش تهیه می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: گزارش‌های تهیه‌شده توسط ناظران با داده‌های سامانه «سانار» تطبیق داده شده و راستی‌آزمایی خواهد شد.
شعبانی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه ملی رصد اشتغال تمامی دستگاه‌های اجرایی باید آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال حوزه خود و شاغلان در سطح استانی و شهرستانی را وارد سامانه رصد کنند، افزود: ثبت اشتغال‌های ایجادشده و در دسترس بودن اطلاعات، اعتبارسنجی به‌روز و بهره‌برداری از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها لحاظ می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال 1401 برای استان همدان 23 هزار و 589 نفر فرصت شغلی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 20 هزار و 400 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است که در مرحله نخست تعداد دو هزار و 500 طرح اشتغال ایجادی در قرارگاه اشتغال مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هم‌اینک برنامه‌ریزی، نظارت و ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت کار به‌شمار می‌رود که در قالب الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال از طریق توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال روستایی ظرفیت‌های توسعه اشتغال در بازار کار را رونق می‌دهد.
شعبانی تصریح کرد: در همین راستا سامانه ملی رصد اشتغال با هدف تعیین سهم هریک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال راه‌اندازی شده و تمام اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال را ثبت می‌کند.
وی ادامه داد: این سامانه مشخصات کامل اشتغال‌یافتگان جدید در کشور را به همراه محل کار آن‌ها به‌صورت روزانه و همچنین میزان اشتغال ایجادشده در سطوح ملی، استانی و شهرستانی همراه با عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به تفکیک دستگاه مسئول نشان می‌دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: 717 میلیارد و 868 میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) از ابتدای امسال تاکنون با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان به تعداد یک‌هزار و 397 طرح توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

شناسه خبر 65487