شناسه خبر:65686
1401/11/13 10:01:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از بهره‌برداری 40 پروژه آب و فاضلاب در استان خبر داد.

حشمت‌اله عباسی با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: به مناسبت سالروز 44مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور رفع مشکلاتی برخی شهروندان استان در بحث آب‌رسانی 40 پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ‌بر دو هزار و 880 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل 15 پروژه آب و فاضلاب در سطح شهر و روستای استان و 22 پروژه جهاد آب‌رسانی در روستاهای استان و 3 پروژه فاضلاب می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یادآور شد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای بهره‌برداری از 10 پروژه آب‌رسانی روستایی بالغ‌بر 268 میلیارد ریال، 5 پروژه آب‌رسانی شهری بالغ‌بر 165 میلیارد ریال، 3 پروژه بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بالغ‌بر یک هزار و 792 میلیارد ریال و 22 پروژه جهاد آب‌رسانی بالغ‌بر 585 میلیارد ریال است.
عباسی با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های پاک یکی دیگر از اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب استان در دستور کار دارد ادامه داد: در همین راستا 10 نیروگاه خورشیدی در 10 نقطه استان با مجموع ظرفیت 200 کیلووات احداث شده که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اعتبار احداث نیروگاه‌های خورشیدی را بالغ‌بر 40 میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا کیفی سامانه ازن زنی در تصفیه‌خانه آب(روش ازن‌زنی به منظور ضدعفونی، گندزدایی و اکسیداسیون آب، فاضلاب و هوا استفاده می‌شود) سیستم نانو ازن با اعتباری بالغ‌بر 31 میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شده که این پروژه نیز در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
عباسی افزود: در فرایند ازن زنی از یکی از روش‌های تخلیه الکتریکی، فتوشیمیایی یا برق‌کافتی جهت تولید ازن استفاده می‌شود؛ روش ازن زنی به عنوان یکی از روش‌های ضدعفونی در کنار روش کلرزنی و روش اشعه فرابنفش مطرح است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اصلاح و توسعه 33 کیلومتر شبکه توزیع آب، 60 کیلومتر اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب، حفر و تجهیز 15 حلقه چاه آب، ساخت 20 باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 10 هزار و 690 مترمکعب و احداث 5 ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت 35 لیتر در ثانیه در دو بخش شهری و روستایی از دیگر اقداماتی است که به مناسبت دهه فجر صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به بخش فاضلاب نیز گفت: 71 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، احداث 3 ایستگاه پمپاژ و نصب 7 هزار و 921 انشعاب فاضلاب نیز طی این مدت انجام شده است.

شناسه خبر 65686