شناسه خبر:65726
1401/11/16 09:45:53

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع‌خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به استان مرکزی برای تکمیل فاز سوم این بیمارستان مصوب شد که باید هرچه سریعتر تخصیص یابد.

«محمدمهدی همتی» روز پنجشنبه در نشست با اعضای مجمع خیرین سلامت استان مرکزی در اراک، افزود: اکنون برای تامین تجهیزات تاسیساتی فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان کرد: تاکنون خیران برای ساخت طرح توسعه این بیمارستان 300 میلیارد ریال کمک کرده‌اند که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای خرید تاسیسات موتورخانه و سایر تجهیزات اتاق عمل جراحی، این فاز در بهار سال آینده بهره‌برداری می‌شود.
رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک ادامه داد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای تامین تجهیزات اتاق عمل جراحی این بیمارستان، خیران را یاری دهد.
همتی افزود: کمبود پزشک متخصص یکی از مشکلاتی است که بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با آن مواجه است و اکنون یک پزشک متخصص در 2 بخش آنکولوژی این مرکز درمانی فعالیت دارد و ضروری است دانشگاه علوم پزشکی نسبت به مقیم شدن پزشکان در استان اقدام کند.
وی بیان کرد: کمبود دارو از دیگر مشکلاتی است که بیماران بستری در بیمارستان با آن مواجه هستند و مجبورند داروهای خود را از بازار آزاد با قیمت بالا تهیه کنند.
پیشرفت فیزیکی فاز سوم بیمارستان خوانساری اراک 90 درصد است
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز گفت: مشکلات حوزه درمان را دولت به تنهایی نمی‌تواند رفع کند، بنابراین باید از ظرفیت خیران بیش از پیش بهره‌مند شد.
دکتر« حسن طاهراحمدی» افزود: خیران نیک‌اندیش این استان سال گذشته یک‌هزار و 400 میلیارد ریال برای تامین نیازهای درمانی کمک کردند.
وی اظهار داشت: فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است که در صورت تامین اعتبار به موقع، بهار سال آینده افتتاح می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: یک مرکز دیالیز با کمک 300 میلیارد ریالی خیران در استان راه‌اندازی شده است.

شناسه خبر 65726