شناسه خبر:65790
1401/11/17 10:10:13

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اهمیت جهاد تبیین گفت: ما وظیفه داریم انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را به تمام جهانیان معرفی کنیم.

آیت الله «مصطفی علما» روز یکشنبه در همایش روحانیون اهل سنت منطقه اورامانات استان کرمانشاه افزود: ما سرمایه داریم و دین مبین اسلام سرمایه ارزشمند ما مسلمانان است که باید قدر آن را بدانیم.
وی اضافه کرد: چون دشمن کشور ما را قدرتمند می‌بیند از این‌ رو هر بار به بهانه‌های مختلف قصد دارد ایران اسلامی را با مشکلات مختلف به ناآرامی بکشانند.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امروز ایران صاحب قدرت و عظمت است و دنیا روی ما حساب باز کرده است تاکید کرد:. دشمن از طریق فضای مجازی قصد رخنه به کشورهای مختلف را در برنامه خود قرار داده است.
آیت الله علما ادامه داد: باید جوانانمان و فرزندانمان را آگاه سازیم تا با این ترفند دشمن هوشیارانه برخورد کنیم و آنان را از معایب آن مطلع سازیم.
وی افزود: امروز درست است با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم ولی موقعیتی داریم که هیچ دشمنی نمی‌تواند چپ به ما نگاه کند به طوری که هیچ کشتی نمی‌تواند بدون اذن سپاه از تنگه هرمز عبور نماید.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: امروزه قرآن از آنچنان قدرتی در جهان برخورداراست که هیچ قدرتی توان رویارویی با آن را ندارد و از اینروست که دشمن امروزه در کشورهای اروپایی به مقابله با آن پرداخته است.
آیت الله علما یادآور شد: ما نسبت به جوانان مسوولیت داریم و یکی از این وظایف ما معرفی کردن این کتاب آسمانی به جوانان است که نقش روحانیون و علما در این زمینه بسیار پررنگ می‌باشد.
وی گفت: باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی سازیم و با استفاده از جهاد تبیین نیز همه مسلمانان را نسبت به عزت و عظمت این انقلاب بیش از پیش آشنا کنیم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 40 هزار مستشار آمریکایی در این کشور آقایی می‌کردند و حتی شاه مملکت هم قادر نبود به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست، گفت: اکنون با وجود همه فراز و فرودها، این مردم ایران هستند که کشور خودشان را اداره می‌کنند.
«محمدطیب صحرایی» در این باره افزود: باید تامل کنیم ببینیم انقلاب برای ما چکاری انجام داده است و شرایط کنونی و پیش از انقلاب را باهم مقایسه کنیم.
وی با بیان اینکه باید ببینیم ما نیز برای انقلاب چه کرده ایم، افزود: کرامت و عزت اسلامی از مهمترین دستاوردهای انقلاب برای ماست، بنابراین باید با اتحاد و وحدت این برادری را تحکیم کنیم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 40 هزار مستشار آمریکایی در این کشور آقایی می‌کردند و حتی شاه مملکت هم قادر نبود به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست، گفت: اکنون با وجود همه فراز و فرودها، این مردم ایران هستند که کشور خودشان را اداره می‌کنند.
استاندار کرمانشاه افزود: این گوهری که خدا به ما سپرده را باید با همراهی با آن قدرش را بدانیم زیرا این انقلاب یک هدیه الهی است.
وی ادامه داد: اگر جامعه اسلامی قدر برادری خود را بداند نباید از هیچ چیز بترسد، زیرا خداوند عزت و عظمت خودمان را به خودمان سپرده است.
وی با بیان آنکه قرآن محور وحدت و پیشرفت جامعه است، گفت: متاسفانه ظهور و بروز قرآن در جامعه مطلوب نیست که امیدوارم در ماه‌های مبارک پیش رو و بهار قرآن، توجه و تمسک بیشتری به قرآن داشته باشیم و مسیر حرکت خود را از آن بگیریم.
صحرایی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: بنابر فرمورده خداوند متعال کسانی که در جامعه اسلامی حاضرند و ظاهرا مسلمان هم هستند اما در عمل در مسیر اهداف دشمن گام بر می‌دارند، در واقع نه از جامعه اسلامی بلکه از دشمنان جامعه اند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده ولی به اهداف خودشان نرسیده است، افزود: ترامپ می‌گفت با وجود این هزینه نجومی، من مجبورم شبانه به عراق بیایم زیرا امنیت ندارم.
وی افزود: همه تلاش خود را باید برای عزت و اعتلای اسلام ناب و زلال بکارگیری کنیم و در راستای آبادانی و توسعه کشور توان خود را بکار گیریم.
همایش روحانیون اهل سنت منطقه اورامانات استان کرمانشاه روز یکشنبه با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمانشاه در شهرستان روانسر برگزار شد.
اورامانات به منطقه‌ای در شمال غربی استان کرمانشاه اطلاق می‌شود که شامل شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث بالاجانی با بیش از 300 هزار نفر جمعیت می‌شود و مردم آن از مسلمانان اهل سنت هستند.

شناسه خبر 65790