شناسه خبر:65924
1401/11/20 09:45:34

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: شهردار همدان با بیان اینکه سال آینده بررسی احداث پُل مدرس و انجام مطالعات پُل میدان امام حسین (ع) را خواهیم داشت، گفت: سال آینده با بهبود وضعیت اقتصادی در بودجه، شاهد پروژه‌های عمرانی بیشتری خواهیم بود که ازجمله آن‌ها پیگیری اجرای پروژه پُل مدرس و انجام مطالعات پُل میدان امام حسین (ع) است.

روز چهارشنبه 19 بهمن‌ماه جشن بهره‌برداری از 100 پروژه عمرانی شهرداری همدان در ایام مبارک دهه فجر در راستای خدمت به شهروندان فهیم همدانی در محل تالار قرآن برگزار شد. این پروژه‌ها برای توسعه حمل‌ونقل، تسهیل آمدوشد پیاده، افزایش پارک و فضای سبز و آسفالت معابر بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مردم با توجه به عوارضی که پرداخت می‌کنند انتظار دریافت خدمات درخور دارند، گفت: انتظار ما بیشتر از پروژه‌های موجود است تا مردم شیرینی بهره‌مندی از آن‌ها را بچشند.
محمود مسگریان ضمن تبریک ایام دهه فجر، افزود: مردم شهر همدان با رهبریت شهیدمدنی خاطرات و صحنه‌های ماندگاری را در انقلاب رقم زدند، هدایت این شهید در آن روزگار، نقش‌آفرینی همدانی‌ها را به دنبال داشت.
وی با اشاره به اینکه حرکت بسیار ارزشمند و دوراندیشانه شهیدمدنی در براندازی مجسمه طاغوت ازجمله کارهای آن دوران است، اظهار کرد: به زیر آوردن مجسمه‌ای که در میدان اصلی شهر بود، نشانه پیروزی مردم همدان است که نشان می‌دهد مردم با تبعیت از روحانیت برای حفظ دین و ارزش‌های خود مجاهدت کردند.
مسگریان تأکید کرد: ایام دهه فجر زمان خوبی برای ادای دین به مردم و بیان آن‌ها است تا بدانند که چه پروژه‌های عمرانی در شهر انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه تصریح کرد: عوامل شهرداری در تحقق بودجه تلاش شایانی داشته‌اند تا در شأن مردم همدان باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم آینده بهتری برای مردم همدان رقم بزنیم، گفت: امیدواریم با تفاهم شورای اسلامی شهر و شهرداری، بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم و آینده روشن‌تری برای شهر همدان ترسیم کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه شهرداری همدان در راستای ایجاد درآمد پیگیری‌هایی داشته است، افزود: درآمد شهرداری همدان برخلاف برخی دیگر شهرداری‌ها، تنها از ارزش‌افزوده نیست.
شهردار همدان نیز ضمن تبریک ماه رجب و دهه فجر، از افتتاح 100 پروژه عمرانی خبر داد و گفت: پروژه‌ها شامل تملیک، تخریب و بازگشایی و احداث معبر در 22 مورد، احداث، توسعه، ترمیم و بهسازی پارک 12 مورد، احداث و ترمیم زمین ورزشی چهار مورد، دیوارکشی و سامان‌دهی رودخانه سه مورد، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری 35 مورد است.
سیدمسعود حسینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یک انقلاب برای رسیدن به منصه ظهور به مؤلفه‌های زیادی نیاز دارد که هدایت‌های امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز همراهی مردم باعث شکوفایی و تداوم انقلاب اسلامی شده است.
وی با اشاره به هجمه‌های مختلفی که علیه نظام جمهوری اسلامی شاهد هستیم، اذعان کرد: این هجمه‌ها از اوایل انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما خوشبختانه امروز جشن چهل‌وپنجمین سال انقلاب را می‌گذرانیم. در این انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را مشاهده کردیم و مردم هم همواره پای انقلاب ایستادند و همین باعث شده تا دشمن نتواند کاری از پیش ببرد.
این مقام مسئول به نقش مهم شهرداری‌ها و انجام پروژه‌های عمرانی اشاره و اظهار داشت: گاهی این‌روزها شاهد تزریق ناامیدی به‌ویژه در فضای مجازی هستیم، اما به برکت جمهوری اسلامی اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته که مردم به‌عینه شاهد آن هستند.
شهردار همدان با بیان اینکه معتقدیم شهرداری‌ها از نهادهای مؤثر و اصلی اجرایی کشور هستند که باید به‌طور ویژه به آن‌ها توجه شود، خاطرنشان کرد: قدردان عوامل شهرداری همدان که در اجرای پروژه‌های عمرانی تلاش زیادی داشتند، هستیم؛ آنان همراه ما بودند تا شهر شاهد توسعه پروژه‌های عمرانی باشد.
حسینی در ادامه با تأکید بر اثرگذاری شهرداری‌ها در وضعیت کشور، گفت: اگر در حوزه سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری و در کل در سه قوه به شهرداری‌ها توجه ویژه و نگاه حمایتی وجود داشته باشد، این ارگان اثرگذارتر خواهد بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه 70 درصد پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری‌ها محقق می‌شود، تأکید کرد: این موضوع می‌طلبد تا برنامه‌ریزی و حمایت مناسب در این حوزه وجود داشته باشد، چراکه بسیاری از پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها تحقق می‌یابد.
حسینی بودجه سال 1401 را دو هزار و 180 میلیارد تومان برشمرد و افزود: این میزان بودجه با همکاری شورای اسلامی شهر همدان در دستور کار قرار گرفته است که تا پایان سال تمام پروژه‌های مد نظر اجرایی خواهند شد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه اصلاحیه بودجه 1402 برای بررسی لازم تقدیم شورا شده است، اظهار کرد: 64 درصد از بودجه 1401 شهرداری همدان مختص بودجه‌های عمرانی بوده و این درحالی است که طبق استاندارد، پروژه‌های عمرانی نباید کمتر از 40 درصد باشد.
حسینی از درنظر گرفتن بیش از 60 درصدی بودجه عمرانی برای سال آینده خبر داد و گفت: یک‌هزار و 400 میلیارد تومان بودجه عمرانی هرساله ما است و هزینه‌های نگهداشت و عمومی 780 میلیارد تومان بوده که معادل 36 درصد و با تناسب خوبی است.
وی هزینه نگهداشت شهر همدان را 100 میلیارد تومان برشمرد و افزود: در بودجه پیشنهادی برای سال 1402 مبلغ سه هزار و 200 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که 61 درصد مختص بودجه عمرانی و 38 درصد مختص بودجه هزینه‌های عمومی بوده که صرف هزینه‌های نگهداشت شهر می‌شود.
این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام رویکرد اصلی اعلام‌شده ما بود، گفت: مصادق عینی آن دو پُل غدیر و سردار همدانی است که امیدواریم در چند روز آینده با تلاش‌های همکاران و بهبود وضعیت هوا، شاهد افتتاح پُل غدیر باشیم.
حسینی درخصوص پروژه شهیدهمدانی تصریح کرد: بتن‌ریزی این پُل طی یک ماه گذشته انجام شده و به دنبال اتمام آن هستیم تا امسال به بهره‌برداری برسد.
این مقام مسئول با بیان اینکه دو پروژه مذکور نماد پروژه‌های عمرانی شهر همدان هستند، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در شهر انجام شده که امروز آیین بهره‌برداری از 100 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 400 میلیارد تومان را شاهد هستیم.
حسینی با اشاره به اینکه امسال بیش از 100 هزار تُن آسفالت‌ریزی در سطح معابر داشته‌ایم که تا پایان سال ادامه دارد، اذعان کرد: بیشتر پروژه‌های اجرایی در مناطق سه و چهار بوده و به مناطق کم‌برخوردار تعلق گرفته است.
شهردار همدان از آسفالت‌ریزی 80 درصدی شهرداری در سطح شهر طی امسال خبر داد و گفت: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، بخش خصوصی نتواست آسفالت‌ریزی در سطح شهر داشته باشد و این امر بیشتر برعهده شهرداری بود.
این مقام مسئول به بازسازی 15 دستگاه اتوبوس برای بهبود حمل‌ونقل شهری پرداخت و اظهار کرد: همچنین 45 راننده قبلاً استخدام شده‌اند که در تقاضای دیگر، 50 نفر نیز به این مجموعه اضافه شد.
حسینی با بیان اینکه مجوز 100 دستگاه اتوبوس برای استان همدان گرفته شده است، تأکید کرد: 12 دستگاه اتوبوس جدید برای شهر همدان خریداری شده تا به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شوند.
شهردار همدان از اتفاق خوب در حوزه سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد (سامانه اینترنتی خدمات شهروندان) خبر داد و اذعان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، اقدامات خوبی انجام شده که این امر جای قدردانی از همکاران و پیمانکاران دارد.
وی همچنین از اقدامات استانداری، اداره مسکن و شهرسازی و سایر سازمان‌های خدمات‌رسان در اجرای این پروژه‌ها قدردانی کرد و افزود: سال آینده با بهبود وضعیت اقتصادی در بودجه، شاهد پروژه‌های عمرانی بیشتری خواهیم بود که ازجمله آن‌ها پیگیری اجرای پروژه پُل مدرس و انجام مطالعات پُل میدان امام حسین (ع) است.
حسینی از انجام کار مطالعاتی چندین پروژه سرمایه‌گذاری که درحال انجام است خبر داد و یادآور شد: طرح قانتور، بازار خودرو، پارک آمادای، کارخانه سیمان، پارک آبی، شهرک سلامت و شهر فرش، ازجمله مواردی است که برای سال آینده در دستور کار خواهند بود.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در حوزه مسکن ملی نیز شهرداری کمک‌های لازم را خواهد داشت، گفت: در چند روز آینده قراردادهای ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی شهر همدان با علوم پزشکی ابن‌سینا همدان منعقد خواهد شد.
حسینی در پایان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری همدان هستیم، افزود: در همین راستا درنظر داریم برنامه‌هایی در بلندمدت داشته باشیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به جانمایی طرح بازار بزرگ اسلامی اشاره کرد؛ همچنین در حوزه گردشگری پروژه بازار و پروژه گذر فرهنگی را با همکاری میراث فرهنگی پیگیر خواهیم بود.

شناسه خبر 65924