شناسه خبر:65933
1401/11/20 09:59:20

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اصناف و بازاریان این استان با دلاورمردی‌ و ایثارگری‌های خود در بحران‌ها و رویدادهای مختلف نشان دادند که همواره پشتیبان ارزش‌های اسلامی و انقلاب هستند.

طاها سمیعی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت جشن پیروزی انقلاب که با حضور اصناف و بازاریان در سنندج برگزار شد، با اشاره به نقش مؤثر بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بازاریان با حضور خود در همه شرایط سخت و بحران‌هایی که کشور تاکنون با آن مواجه شده ازجمله جنگ و حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل نقش تأثیرگذار خود را نشان داده‌اند.
وی افزود: بازاریان جزو نخستین گروه‌های اجتماعی بودند که با لبیک به فرمان امام (ره) در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و برای دفاع از کشورشان جان و مال خود را فدا کردند و بعد از جنگ تحمیلی هم در شرایط سخت جنگ اقتصادی، سنگر مبارزه را ترک نکردند.
معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به پیشرفت‌های چشمگیر استان در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب در استان سه بازارچه مرزی فعال وجود دارد که در مجموع مبادلات خارجی این مرزهای رسمی هفت میلیارد و 815 میلیون دلار است.
سمیعی با بیان اینکه حجم مبادلات ترانزیتی در مرز باشماق 6 میلیارد و 850 میلیون دلار در سال است، گفت: افزون بر بخش تجارت مرزی؛ در بخش اصناف هم 121 اتحادیه صنفی و 62 واحد پخش کالا در زمینه عرضه و توزیع کالا فعالیت دارند.
وی یادآور شد: در حوزه فرش هم 50 هزار بافنده داریم که 30 هزار کارت قالیبافی برای آن‌ها صادر شده است و از این تعداد تاکنون 13 هزار نفر هم زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: همه این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری ها، در آینده نزدیک شاهد توسعه در همه بخش‌ها باشیم.

شناسه خبر 65933